کد خبر: ۲۳۱۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
معمولا انتخاب مقصد یکی از پرچالش‌ترین و ابتدایی‌ترین مراحل مهاجرت تحصیلی است. با انتخاب مقصد چشم‌انداز بهتری از ادامه مسیر خروج از کشور و آغاز تحصیل در کشورهای خارجی خواهید داشت. معیارهای تعیین بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی در مسیر افراد مختلف، متفاوت است.

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی کجاست؟

معمولا انتخاب مقصد یکی از پرچالش‌ترین و ابتدایی‌ترین مراحل مهاجرت تحصیلی است. با انتخاب مقصد چشم‌انداز بهتری از ادامه مسیر خروج از کشور و آغاز تحصیل در کشورهای خارجی خواهید داشت. معیارهای تعیین بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی در مسیر افراد مختلف، متفاوت است. به‌طورکلی انتخاب بهترین مقصد برای مهاجرت تحصیلی وابسته به عواملی مثل هزینه‌های زندگی، شهریه دانشگاه، فرهنگ و زبان، امکانات شغلی، شرایط پذیرش و کیفیت دانشگاه‌ها است. با در نظر داشتن فاکتورهای موثر در انتخاب بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی، قصد داریم در این مقاله به بررسی چند مقصد محبوب بپردازیم. اگر دغدغه انتخاب مقصد برای تحصیل بین‌المللی ذهن شما را درگیر کرده است، بعد از مطالعه این مطلب پاسخ شفاف و روشنی برای مسیر مهاجرت در اختیار خواهید داشت. 

آمریکا؛ بهترین کشور با تعدد دانشگاه‌های برتر خصوصی و دولتی

آمریکا در صدر لیست بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی قرار دارد. دانشگاه‌های دولتی و خصوصی متعددی در ایالت‌های مختلف این کشور انگلیسی‌زبان قرار دارند. تنوع برنامه‌های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه‌هایی با رنکینگ برتر جهانی باعث شده است آمریکا به یکی از بهترین مقصد‌های محبوب برای دانشجویان و متخصصان بین‌المللی تبدیل شود. دانشگاه‌های آمریکا با شاخصه‌هایی مثل رویکرد پژوهش‌محور و امکانات پیشرفته شناخته شده‌اند.

آمریکا کشوری با بیش از ۵۵۰۰ دانشگاه و کالج است. داشتن کالج و مدارس بین‌المللی بیشمار منجر به انتخاب ایالات متحده به‌عنوان بهترین کشور برای تحصیل نوجوانان تبدیل شده است. هرچند که در سال‌های گذشته صدور ویزا برای ایرانیان با محدودیت‌هایی مواجه شده است؛ بااین‌حال مهاجرت تحصیلی به امریکا هنوز یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای متقاضیان تحصیل بین‌المللی به شمار می‌رود. 

ایالات متحده علاوه‌بر داشتن دانشگاه هایی با رنکینگ جهانی مثل هاروارد استنفورد و MIT، فرصت های شغلی فراوانی را نیز در اختیار مهاجران قرار می‌دهد. فرصت‌های شغلی آمریکا به‌ویژه در صنایعی مانند فناوری، مالی، مراقبت‌های بهداشتی و مارکتینگ تنوع بالایی دارد. هزینه تحصیل و زندگی در آمریکا نسبتا بالا است و دریافت ویزای کار بعد از اتمام تحصیل کمی رقابتی و چالش‌برانگیز خواهد بود. 

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی کجاست؟

انگلیس؛ کشوری انگلیسی زبان با رتبه برتر علمی برای تحصیل

یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی انگلیس به شمار می‌رود. این کشور اروپایی میزبان بهترین دانشگاه‌های جهان مثل آکسفورد و کمبریج است. شرایط پذیرش در این دانشگاه‌ها به دلیل رقابت شدید میان دانشجویان بین‌المللی کمی دشوار خواهد بود. داشتن نمره آیلتس بالا، مقاله منتشر شده برای تحصیل در مقطع دکتری، گپ تحصیلی کم، نمره gmat یا gre بالا و ریزنمرات قابل قبول در مقطع قبلی از شرایط مهاجرت تحصیلی به انگلستان به شمار می‌روند.  

برنامه‌های تحصیل متعددی از هنر تا تجارت و فناوری در انگلیس ارائه می‌شود. این کشور به دانشجویان بین‌المللی ویزای کار می‌دهد؛ این ویزا اجازه کار تا حداکثر دو سال بعد از فارغ‌التحصیلی را فراهم می‌کند. البته مدت اعتبار ویزای کار دانشجویان بین‌المللی در انگلستان برای فارغ‌التحصیلان دکتری کمی بیشتر است. فقط با داشتن مهارت زبان انگلیسی در بریتانیا امکان بهره‌مند شدن از فرصت‌های شغلی و تحقیقاتی بین‌المللی فراهم می‌شود. 

کانادا؛ بهترین کشور برای تحصیل مهندسی

کانادا یکی از بهترین کشورها برای دریافت بورسیه تحصیلی به شمار می‌رود. سیاست‌های مهاجرتی این مقصد چند‌فرهنگی باعث افزایش محبوبیت میان دانشجویان بین‌المللی شده است. تحصیل در کانادا به دلیل آموزش با کیفیت بالا، فرهنگ دوستانه و فرصت‌های شغلی بیشمار با استقبال خوبی از سمت دانشجویان بین‌المللی و به‌ویژه ایرانیان مواجه می‌شود. کانادا به فارغ‌التحصیلان ویزای کار می‌دهد که امکان کار کردن تا سه سال بعد از فارغ‌التحصیلی را فراهم خواهد کرد. 

کانادا به‌ویژه در صنایعی مانند فناوری، مراقبت‌های بهداشتی و مالی فرصت‌های شغلی متنوعی را با درآمد بالا در دسترس مهاجران قرار می‌دهد. علاوه‌بر شرایط پذیرش مطلوب امکان دریافت بورسیه و بازار کار ایده‌آل کانادا کیفیت زندگی بالایی را در فرهنگی متنوع و طبیعتی زیبا برای مهاجران فراهم می‌کند. هزینه‌های زندگی در ایالت‌های مختلف کانادا برای دانشجویان متفاوت است؛ بخشی از این هزینه‌ها را می‌توان با دریافت کمک هزینه تحصیلی کاهش داد. 

استرالیا؛ مقصدی مناسب برای دریافت بورسیه تحصیلی

اگر به دنبال کشوری با سیستم آموزشی عالی و فرصت‌های تحقیقاتی متعدد هستید، استرالیا بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی به شمار می‌رود. بیشتر مردم در این کشور به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند؛ بنابراین نیازی به نگرانی برای یادگیری زبانی به‌جز انگلیسی نخواهید داشت. صدور ویزای کار برای دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی از مزیت‌های مهم تحصیل در استرالیا به شمار می‌رود؛ این ویزا امکان کار تا حداکثر چهار سال را برای فارغ‌التحصیلان فراهم می‌کند. 

استرالیا بالاترین درصد دانشجویان بین‌المللی را نسبت به کل دانشجویان خود دارد. کمتر بودن شهریه در دانشگاه‌های استرالیا نسبت به سایر کشورهای انگلیسی زبان باعث افزایش ورود دانشجویان بین‌المللی به این کشور شده است. استرالیا بازار کار پررونقی در زمینه فناوری اطلاعات، مراقبت‌های بهداشتی و امور خدماتی مثل گردشگری دارد. سبک زندگی آرام و فرهنگ دوستانه باعث تبدیل استرالیا به بهترین کشور برای مهاجرت دختر تنها شده است. 

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی کجاست؟

آلمان؛ یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی رایگان

اگر امکان دریافت بورسیه ندارید و دغدغه تامین هزینه‌های زندگی دانشجویی و شهریه دانشگاه ذهن شما را درگیر کرده است، آلمان بهترین مقصد برای شما خواهد بود. فرصت تحصیل در دانشگاه‌های آلمان به دو زبان انگلیسی و آلمانی فراهم خواهد بود. 

آلمان یکی از معدود کشورهایی است که دوره تحصیلی کارشناسی ارشد یک ساله را در برخی از رشته‌ها فراهم می‌کند. این مزیت باعث ورود سریع دانشجو به بازار کار و تامین راحت‌تر هزینه‌های زندگی خواهد شد. این کشور اروپایی به داشتن مخارج زندگی کم شناخته می‌شود؛ اگر موفق به دریافت بورسیه نیز نشدید، نیازی به نگرانی نیست. 

ویزای جاب سیکر؛ مزیتی مهم برای انتخاب آلمان به‌عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی

آلمان به دلیل سیستم آموزشی عالی، اقتصاد قوی و فرهنگ پویا شناخته شده است. دانشگاه‌های آلمان به تحقیق و یادگیری عملی، به‌ویژه در زمینه‌هایی مانند مهندسی، علم و فناوری، مشهور هستند. این کشور صنعتی و پیشرفته فرصت‌های کاری پس از فارغ‌التحصیلی را از طریق صدور ویزای جستجوی کار یا همان جاب سیکر برای مهاجران فراهم می‌کند. این ویزا اجازه می‌دهد فارغ‌التحصیلان تا حداکثر ۱۸ ماه در خاک آلمان به دنبال فرصت شغلی مناسب باشند.  

اگر به زبان آلمانی تسلط دارید احتمالا آلمان به‌عنوان بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی رایگان برای شما شناخته خواهد شد. حذف شهریه در دانشگاه‌های دولتی به آلمان کمک کرده است تا جایگاه خود را در میان جذاب‌ترین مکان‌های تحصیلی جهان در خارج از کشور حفظ کند. 

تماس با موسسه آکادمی اپلای؛ بهترین تصمیم برای شروع بی‌دردسر مهاجرت تحصیلی

بهترین مقصد مهاجرتی برای همه افراد یکسان نیست؛ معیارهای مختلفی مثل شرایط پذیرش و هزینه‌های زندگی در انتخاب مقصد تحصیلی موثر هستند. آلمان، آمریکا، انگلیس، استرالیا و کانادا از بهترین مقصدهای تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی شناخته می‌شوند. هر یک از این کشورها مزایایی را در اختیار مهاجران قرار می‌دهند؛ برای مثال آلمان بازار کار پر رونق دانشگاه‌های برتر و هزینه زندگی پایین را فراهم می‌کند؛ درحالی‌که امکان اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا بسیار بالاتر است. 

مهاجرت تحصیلی نیازمند در نظر داشتن نکته‌هایی مثل انتخاب شهر مقصد ارسال درخواست پذیرش به دانشگاه و توجه به اجازه کار حین تحصیل است. شاید تعیین بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی نوجوانان و دانشجویان در مرحله اول راحت به نظر نرسد. باتوجه‌به این نکته پیشنهاد می‌کنیم از متخصصین حوزه مهاجرت تحصیلی آکادمی اپلای کمک بگیرید. این موسسه مهاجرتی بهترین راهنما در مسیر خروج از کشور و آغاز تحصیل در خارج به شمار می‌رود. برای آشنایی با راه‌های تماس با آکادمی اپلای به سایت این موسسه مراجعه کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار