کد خبر: ۲۳۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
مراحل واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا در شرایطی جریان دارد که طبق شنیده ها دو شرکت‌ چینی متقاضی اصلی خرید سهام دو زیرمجموعه سایپا هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دنیای اقتصاد، واگذاری سهام خودروسازان به خارجی‌ها با الگوبرداری از برخی کشورها، ایده‌ای در جهت رشد و ارتقای صنعت خودرو بوده اما مخالفان جدی داشته و در هیچ دولتی هم اجرا نشد.

بر اساس این گزارش، حال زمزمه واگذاری سهام برخی شرکت‌های تابعه خودروسازان به دو شرکت چینی به گوش می‌رسد که بی‌ارتباط به بازدید وزیر صنعت از شرکت‌های خودروسازی این کشور نیست.

مراحل واگذاری سهام دو شرکت بزرگ و تعیین‌ تکلیف سهام‌ تودلی و واگذاری شرکت‌های تابعه در شرایطی جریان دارد که طبق شنیده ها، شرکت‌های چینی از متقاضیان اصلی خرید سهام خودروسازان هستند و از قرار شرکت چانگان برای خرید سهام پارس‌خودرو پیش‌قدم شده و دانگ‌ فنگ نیز برنامه خرید سهام شرکت سایپا - سیتروئن را در سر دارد.

قیمت‌گذاری دستوری، شناسایی خریدار اصلح و سهام‌ تو‌دلی از مهم‌ترین دلایل عدم‌ واگذاری سهام دو خودروساز تاکنون است. بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو معتقدند واگذاری سهام به خودروسازان خارجی می‌تواند به ارتقا و رشد صنعت خودرو کمک و بازار را رقابتی کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار