کد خبر: ۲۳۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹
ایراسین بررسی می‌کند:
برخی در شبکه‌های اجتماعی مدعی‌اند با نصب یک نرم افزار به قیمت ۱۰ میلیون تومان برروی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ شبکه رجیستری را دور خواهند زد و آنتن موبایل برای همیشه بازمی‌گردد. عضو هیئت رییسه اتحادیه موبایل فروشان در این‌باره گفت: به این تبلیغات توجهی نکنید، فقط ۱۰ میلیون تومان پول شما از بین می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، "خانواده آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ رجیستر نخواهند شد و فروش آنها مشمول کالای قاچاق می‌شود. " دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، اعضای اتحادیه موبایل فروشان و دولتمردان در طول ماه‌های گذشته بارها این جملات را تکرار کرده‌اند ولی تعدادی از موبایل فروشان به خصوص در شبکه‌های اجتماعی با دریافت هزینه‌های میلیونی راه‌هایی برای بازگرداندن آنتن این موبایل‌ها معرفی می‌کنند.

رجیستر نشدن آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ یعنی یک ماه پس ازقرار گرفتن سیم‌کارت داخل آنها ارتباط با شبکه متوقف می‌شود. تعدادی از دارندگان این دو خانواده موبایل برای استفاده از امکانات سیم‌کارت یا مجبورند از مودم‌های همراه استفاده کنند و یا موبایل‌ خود را به موبایل دیگری متصل کنند ولی برخی از همان ابتدای قانون رجیستری مدعی شدند با انجام روش‌هایی شبکه رجیستری را دور خواهند زد. روش‌هایی مانند قرار دادن موبایل در حالت هواپیما و جابه‌جا کردن سیم‌کارت روی یک موبایل اندرویدی و انجام تنظیمات شبکه برای چند هفته یا شاید چند روز آنتن آیفون‌های جدید را بازگرداند. برخی برای انجام این تنظیمات تا ۵ میلیون تومان هزینه دریافت می‌کردند ولی پس از همه‌گیر شدن این اقدامات و کوتاه مدت بودن اثر آنها اکنون صفحات شبکه‌های مجازی تبلیغاتی از نرم افزاری برای دور زدن رجیستری منتشر می‌شود.

هزینه نصب این نرم‌افزای بین ۸ تا ۱۵ میلیون تومان است. یکی از این افراد به خبرنگار ایراسین گفت: این نرم افزار اطلاعات موبایل دیگری را به جای موبایل شما به شبکه‌ رجیستری اعلام می‌کند، پس مشکلی برای برقراری ارتباط وجود نخواهد داشت. براساس ادعای این افراد با نصب این نرم افزار آیفون ۱۵ شما با مشخصات مثلا یک موبایل میان‌رده سامسونگ در شبکه رجیستری ثبت خواهد شد. این افراد مدعی‌اند با نصب این نرم افزار مشکل آنتن‌دهی آیفون برای همیشه برطرف خواهد شد ولی در زمان معرفی روش‌های قبلی نیز همین ادعا مطرح می‌شد.

یکی از خریداران آیفون در این باره گفت: چند ماه قبل ۵ میلیون هزینه دادم تا آنتن آیفون ۱۴ پرومکس بازگردد ولی فقط ۱ ماه دوام آورد و هیچ کسی پاسخگو نبود، حالا وقتی می‌پرسم چه ضمانتی برای نصب این نرم افزار وجود دارد هم پاسخی به من نمی‌دهند. افراد زیادی طی ماه‌های گذشته برای بازگشت آنتن خانواده آیفون ۱۴ و ۱۵ هزینه‌های سنگینی پرداخت کرده‌اند. یکی از اعضای هئیت‌مدیریه اتحادیه موبایل فروشان اصفهان در این‌باره به خبرنگار ایراسین گفت: خدمات بازگرداندن آنتن آیفون ۱۴ و ۱۵ قانونی نیست و بیشتر در شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌شود ولی اگر شخصی در بازار معرفی کنید که چنین خدماتی عرضه می‌کند کمتر از چند ساعت بعد برخورد می‌کنیم.

تعمیرکاران یا موبایل‌فروشان در شبکه‌های اجتماعی طی روزهای گذشته با انجام تبلیغات گسترده‌ای مدعی شده‌اند با نصب نرم افزاری به ارزش ۱۰ میلیون تومانی آنتن آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ برای همیشه بازمی‌گردد ولی این عضو هییت رئیسه اتحادیه موبایل فروشان خطاب به مردم گفت: به این تبلیغات توجهی نکنید، فقط ۱۰ میلیون تومان پول شما از بین می‌رود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار