کد خبر: ۲۳۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
قیمت نفت در معاملات روز جمعه بازار آسیا در پی انتشار جزئیات نشست ماهانه بانک مرکزی آمریکا که نشان داد تورم، تحت کنترل است و سفر وزیر خارجه آمریکا به خاورمیانه برای جلوگیری از گسترش جنگ غزه، افزایش یافت.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، بهای معاملات نفت برنت با ۳۱ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۷۷ دلار و ۹۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۳ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، به ۷۲ دلار و ۶۲ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص که در مسیر ثبت رشد هفتگی در نخستین هفته سال نوی میلادی هستند، تقریبا ضرر روز پنج شنبه را جبران کردند. در معاملات روز گذشته قیمتها تحت تاثیر رشد هفتگی چشمگیر ذخایر بنزین و سوختهای دیگر، نوسان زیادی پیدا کردند.

در حالی که جزئیات نشست سیاست پولی ماه گذشته فدرال رزرو آمریکا، نشانه مستقیمی درباره زمان شروع کاهش نرخ بهره فراهم نکرد، بحثهای این نشست، نشان دهنده این بود که تورم تحت کنترل است و نگرانی فزاینده در خصوص خطراتی وجود دارد که یک سیاست پولی بیش از حد محدود کننده، می تواند برای اقتصاد داشته باشد. نرخ بهره پایین باعث کاهش هزینه های استقراض مصرف کننده شده و می تواند رشد اقتصادی و تقاضا برای نفت را تقویت کند.

در این بین، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، برای جلوگیری از گسترش جنگ غزه، روز پنج شنبه عازم سفر یک هفته ای به خاورمیانه شد.

داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد که ذخایر بنزین این کشور در هفته گذشته، بالاترین افزایش هفتگی خود را در بیش از ۳۰ سال گذشته ثبت کرده است، در حالی که ذخایر سوختهای دیگر به پایین‌ترین حد خود از سال ۱۹۹۹ نزول کردند.

براساس گزارش رویترز، اما این داده‌های منفی با نگرانی‌های ژئوپلیتیکی، امید به بهبود اقتصادی با کاهش احتمالی نرخ‌های بهره و تداوم نگرانی‌ها نسبت به وضعیت کشتیرانی، جبران شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار