کد خبر: ۲۳۱۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
بعد از اینکه منابع رسانه‌ای صبح امروز (شنبه) از شلیک ده‌ها موشک از خاک لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند،‌ حزب‌الله لبنان مسؤولیت این حملات را برعهده گرفت.

پاسخ موشکی حزب‌الله به ترور شهید العاروری

حزب‌الله لبنان اعلام کرد: رزمندگان مقاومت اسلامی در اولین واکنش به ترور صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی حماس و همرزمانش در حومه جنوبی بیروت، ۶۲ موشک به پایگاه کنترل هوایی مرون شلیک کردند.

در بیانیه این حزب آمده است که پایگاه مرون تنها مرکز مدیریت، نظارت و کنترل هوایی در شمال اسرائیل است و هیچ جایگزین دیگری برای آن وجود ندارد.

شبکه الجزیره گزارش داد که آژیرهای خطر در شهرک‌های «مرگلیوت»، «مسعاف عام» و «المناره» در الجلیل غربی به صدا درآمده است.

ارتش رژیم اشغالگر نیز از بسته شدن تمامی جاده‌ها و تقاطع‌های در امتداد مرز لبنان خبر داد.

دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر نیز اعلام کرد که حدود ۴۰ راکت و موشک از لبنان به سمت منطقه «جبل میرون» پرتاب شده است.

وی افزود: یک هواپیمای اسرائیلی تیم نظامی را در جنوب لبنان هدف قرار داد که این موشک‌ها را به سمت شمال اسرائیل پرتاب کرده بودند.

شبکه الجزیره در این باره گزارش داده بود ۳۲ موشک از جنوب لبنان به سمت مواضع رژیم صهیونیستی در الجلیل علیا در شمال سرزمین‌های اشغالی پرتاب شد.

طبق این گزارش آژیرهای خطر در در ۹۴ شهرک و شهر در نزدیکی مرز لبنان به صدا درآمده است.

برخی منابع نیز از اصابت موشک به منطقه «جبل الجرمق» در الجلیل علیا خبر می‌دهند.

شبکه الجزیره همچنین نوشت که شش موشک از نوع «کورنت» از جنوب لبنان به سمت مواضع ارتش رژیم صهیونیستی پرتاب شد.

در همین حال، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در آسمان منطقه به پرواز درآمدند.

طبق این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی همچنین با انجام حملات توپخانه‌ای مناطقی از جنوب لبنان را هدف قرار داد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که حزب‌الله لبنان با چند پهپاد اقدام به هدف قرار دادن پایگاه اطلاعات ارتش این رژیم در منطقه «جبل میرون» در شمال فلسطین اشغالی کرده است.

این رسانه‌ها همچنین نوشتند که ارتش رژیم اشغالگر درپی این حملات دستور مسدود کردن چند جاده در الجلیل علیا را صادر کرده است.

طی هفته‌های اخیر مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. طی هفت روز آتش‌بس میان رژیم اشغالگر و مقاومت فلسطین آرامش نسبی در این منطقه حکم‌فرما شد، اما در پی ازسرگیری تجاوزات تل‌آویو به نوار غزه، حملات متقابل میان حزب‌الله و رژیم اشغالگر نیز بار دیگر شدت گرفت.

رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند که از زمان آغاز نبرد طوفان‌ الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و نیروهای اشغالگر مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شدند. تعدادی از شهرک‌نشینان هم به صورت داوطلبانه شهرک‌ها را ترک کرده‌اند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر توجهی به سرنوشت آنها نداشته و آنها را رها کرده‌ است.

پیشتر نیز روزنامه فایننشال تایمز خبر داد آمریکا، انگلیس و فرانسه در تلاشی دیپلماتیک برای جلوگیری از بروز درگیری همه‌جانبه میان مقاومت لبنان و رژیم صهیونیستی، در حال بررسی راه‌هایی برای متقاعد کردن حزب‌الله به دور شدن از مرز لبنان و فلسطین اشغالی هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار