کد خبر: ۲۳۱۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹
با توجه به این که اولین روز هفته بازار سرمایه، با افت نه چندان قابل توجهی روبه رو بود، اما خودرویی‌ها روز خوبی را سپری کردند و سهم های این گروه با رشد همراه بود.

به گزارش صدای بورس، بازار سرمایه در اولین روز معاملاتی این هفته ، با کاهش ۱ هزار و ۵۰۰ واحدی گذراند و به ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز که یکسان‌کننده اثر سهم است نسبت به آخرین روز هفته گذشته ۳۱۷ واحد رشد کرد. همچنین ارزش ۴۰۲ هزار معامله، ۵۳ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

اما امروز در اولین روز هفته گروه های خودرویی عمدتا مثبت شدند و در سوی مقابل، انبوه‌سازی‌ها کاهش را تجربه کردند. خودرو و فولاد بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل داشتند و اخابر و میدکو تاثیر منفی ایجاد کردند.

در بازار فرابورس نیز شاخص کل بیش از ۱۲ واحد نسبت به روز قبل افت را به ثبت رساند و به سطح ۲۶ هزار و ۱۸۱ واحد رسید. ارزش ۲۳۷ هزار معامله، ۲۱۱ هزار میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

نمادهای مثبت و منفی

در بازار امروز، ۲۳۱ نماد بازدهی مثبت و ۲۷۴ نماد از میان ۶۸۷ نماد بازدهی منفی داشتند و این بدان معناست که ۳۳ درصد نمادها سبز رنگ و ۳۹ درصد بازار به رنگ قرمز درآمده بودند.

بیشترین‌ها

خودرو، خگستر، شگستر و وکادو بیشترین ارزش معاملات را به ثبت رساندند.

شگستر، خودرو، خساپا و شستا بالاترین حجم معملاتی را به نام خود زدند.

نمادهای فارس، فولاد، فملی و شستا بیشتر از سایرین ارزش بازاری را داشتند.

حقیقی‌ها در نمادهای تکاردان، آباد، زفجر و فصبا بیشترین قدرت را داشتند.

اخابر و میدکو بیشترین تاثیر منفی و خودرو و فولاد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند. و در این بازار نمادهای داتام، خودرو، خگستر و خساپا بیشترین تراکنش را داشتند.

بپاس و وسپهر بیشترین تاثیر منفی و نمادهای غصینو و سرچشمه بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند. همچنین نخریس، نطرین، فصبا و زماهان جزو پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار فرابورس محسوب شدند.

در نمادهای فملی، چافست، وامید و شهر فشار از سمت تقاضا نسبت به سایر نمادها برتری داشت.

صنایع برتر امروز

در اولین روز معاملاتی گروه‌های نساجی، تجهیزات صنعتی، محصولات لبنی و خودرو بیشترین ارزش را در بازار سرمایه گذاشتند و همچنین صنایع خودرو، سرمایه‌گذاری، مخابرات و بانک‌ها و موسسات اعتباری، جزو چهار صنعت تاثیرگذار در شاخص برآورد شدند.

صندوق‌های سهامی برتر

در آخرین روز هفته، صندوق‌های سهامی بهین‌رو، تیام و پیروز و توان بیشترین بازده را در میان صندوق‌های سهامی داشتند همچنین صندوق‌های درآمد ثابت آسامید، دامون، یارا و خورشید رکورددار بازدهی در اولین روز معاملاتی هفته شدند.

کد خبر 486705
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار