کد خبر: ۲۳۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
طبق اعلام سازمان امور مالیاتی:
مالکان خودرو‌های گران قیمت در صورت عدم پرداخت مالیات ۳.۷ هزار میلیارد تومانی مربوط به دو سال قبل با جلوگیری از نقل و انتقال خودرو‌ و برداشت از حساب بانکی مواجه خواهند شد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاهین مستوفی مدیر کل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی درباره مالیات بر خودرو‌های لوکس و گران قیمت به صدا و سیما، اعلام کرد: مبنای محاسبه مالیات در سال ۱۴۰۰ برای خودرو‌های لوکس فرد و افراد تحت تکفل شامل بیش از یک میلیارد تومان بود اما سال گذشته و جاری هر خودرو دارای ارزش بیش از یک و سه میلیارد تومان مشمول مالیات شد.

طبق اطلاعات دریافتی از فراجا، سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۷۰ هزار خودرو به ارزش دو هزار میلیارد تومان و در سال گذشته و جاری هم ۲۶۴ و ۱۶۳ هزار خودرو به ارزش ۲.۲ و ۲.۸ هزار میلیارد تومان مشمول پرداخت مالیات شدند. از این ارقام برای دو سال‌ قبل حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مالیات وصول و به حساب خزانه واریز شد.

علت عدم وصول ۳.۷ هزار میلیارد تومان هم ناشی از رای دیوان عدالت اداری مبنی بر اینکه مطالبه مالیات باید در مراجع هیئت‌های حل اختلاف بدوی و تجدید نظر هم قابل رسیدگی باشد. بنابراین سازمان امور مالیاتی نسبت به صدور برگه مطالبه جدید اقدام کرده تا به افرادی که تاکنون اقدام به پرداخت نکرده اند ابلاغ شود.

پس از ابلاغ و در صورت قطعیت مالیات، بلافاصله از طریق فراجا و دفاتر اسناد رسمی، میزان بدهی مالیات قطعی به مالکان اعلام و از نقل و انتقال خودرو‌ها به واسطه وجود مالیات قطعی، جلوگیری خواهد شد. همچنین طبق قانون اگر لازم باشد نسبت به برداشت از حساب‌های بانکی افرادی که مالیات معوقه  را پرداخت نکرده اند، اقدام خواهد شد.

مالکان خودرو‌های گران قیمت برای سال ۱۴۰۲ هم تا پایان بهمن فرصت واریز مالیات دارند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار