کد خبر: ۲۳۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
با ۱۱۷.۸ میلیون تن محصول به ارزش ۱۱۳۱ هزار میلیارد تومان:
بورس کالا با ثبت رکورد جدید و بی سابقه داد و ستد با ۱۱۷.۸ میلیون تن محصول به ارزش ۱۱۳۱ هزار میلیارد تومان، وارد دور تازه ایی از تامین مواد اولیه تولید شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین آمارها از معاملات بورس کالا از اول سال تا نیمه دی، حکایت از ثبت رکورد جدید و تاریخی بیش از ۱۱۷ میلیون و ۸۳۴ هزار تن محصولات به ارزش ۱۱۳۱ هزار میلیارد تومان دارد که ۲۹ و ۶۸ درصد از حجم و ارزش معاملات سال گذشته با ۱۱۷.۷ میلیون تن بیشتر است.

براساس این گزارش، تالار محصول‌های صنعتی و معدنی با داد و ستد بیش از ۹۷.۳ میلیون تن محصول به ارزش ۷۳۴ هزار میلیارد تومان، بیشترین حجم معاملات داشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲۸ و ۸۴ درصدی مواجه شده است.

در این میان سیمان، سنگ آهن، فولاد و آهن اسفنجی دارای معاملات ۵۰.۴ ، ۲۳.۷ ، ۱۵.۴ و ۶.۶ میلیون تنی پرفروش ترین محصولات تالار صنعتی و معدنی بودند.

آمار معاملات تالار فرآورده‌های نفتی نیز با افزایش ۳۹ و ۷۶ درصدی حجم و ارزش به ۱۳.۷ میلیون تن و مبلغ ۱۹۱ هزار میلیارد تومان رسید. این آمار شامل معامله ۵.۷ میلیون تن قیر، ۵.۶ میلیون تن وکیوم باتوم، ۱.۷ میلیون تن لوب کات و ۴۰۹ هزار تن گوگرد بود.

تالار محصولات پتروشیمی هم با میزبانی بیش از ۵.۵ میلیون تن به ارزش ۱۸۳ هزار میلیارد تومان شاهد رشد ۱۳ و ۳۲ درصدی بود و در تالار محصولات کشاورزی نیز ۱۱ تن محصول به ارزش ۲۴۸ میلیارد تومان و در بازار فرعی ۱.۱ میلیون تن کالا به ارزش ۱۸.۹ هزار میلیارد تومان داد و ستد شد. همچنین ۲ هزار و ۳۶۷ خودرو به ارزش ۳.۳ هزارمیلیارد تومان در بورس کالا داد و ستد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار