کد خبر: ۲۳۱۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار آسیا، تحت تاثیر نگرانی نسبت به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، صعود کرد.

خیز نفت برای رکوردشکنی

قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار آسیا، تحت تاثیر نگرانی نسبت به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، صعود کرد.

بهای معاملات نفت برنت با ۴۸ سنت معادل ۰.۴۸ درصد افزایش، به ۷۷ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۲ سنت معادل ۰.۴۵ درصد افزایش، به ۷۱ دلار و ۶۹ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص روز چهارشنبه پس از انتشار آماری که رشد غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا را نشان داد و نگرانیها نسبت به وضعیت تقاضا در بزرگترین بازار نفت جهان را برانگیخت، با کاهش بسته شده بودند. اما پس از جدیدترین وقایع دریای سرخ، تنش‌ها در بازار تجدید شد. حملات رژیم صهیونیستی به جنوب و مرکز غزه هم روز چهارشنبه شدت گرفت.

آمریکا و انگلیس اعلام کردند که در صورت ادامه حملات، تدابیر بیشتری اتخاذ خواهند کرد و شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که خواستار توقف فوری حملات شد.

ئیپ جون رونگ، استراتژیست بازار در شرکت آی جی با اشاره به تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، گزارش‌های متضاد از ذخایر نفت آمریکا و رشد کند اقتصاد جهانی، اظهار کرد: به ‌نظر می‌رسد قیمت نفت در این هفته در وضعیت بلاتکلیفی قرار دارد زیرا فعالان بازار تلاش می‌کنند تا مجموعه‌ای از عوامل را هضم کنند. جدیدترین آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، برخلاف گزارش روز سه شنبه موسسه امریکن پترولیوم بود که برداشت چشمگیر از ذخایر این کشور را نشان می داد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد: ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به پنجم ژانویه، ۱.۳ میلیون بشکه افزایش یافت و به ۴۳۲.۴ میلیون بشکه رسید که برخلاف پیش بینی تحلیلگران از کاهش ۷۰۰ هزار بشکه ای ذخایر بود.

اکنون همه نگاه‌ها به آمار تورم آمریکا دوخته شده است که دیدگاه‌ها را در مورد این که فدرال رزرو از چه زمانی ممکن است نرخ‌های بهره را کاهش دهد، شکل می دهد.

لئون لی، تحلیلگر شرکت «سی ام سی مارکتس» در این باره گفت: افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا، نگرانی‌هایی را پیرامون تقاضا برای نفت برانگیخت اما انتظارات بازبینی شده درباره کاهش نرخ بهره، باید از قیمت نفت حمایت کند، زیرا اقتصاد کمتر از پیش‌بینی فدرال رزرو، کند می‌شود. قیمت نفت ممکن است در بالای ۷۰ دلار پشتیبانی شود تا این که داده‌های بیشتری را مشاهده کنیم که نشان می‌دهد فشار نزولی بر اقتصاد، تشدید شده است.

بر اساس گزارش رویترز، اداره گمرک چین، اطلاعات تجاری دسامبر را روز جمعه منتشر خواهد کرد و تصویری کامل از تقاضای کلی در بزرگترین خریدار نفت در جهان، ارائه می دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار