کد خبر: ۲۳۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
بانک مرکزی با نقش دلال ها و رسانه‌های ضدانقلاب در گرانی اخیر دلار و طلا، وعده اجرای تدابیر جدید برای بازگشت ثبات به بازار ارز و تخلیه حباب سکه در آینده نزدیک داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی در واکنش به افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر، اعلام کرد: با افزایش حباب سکه طلا در بازار که به علت دلال‌بازی عده‌ای به بهانه تنش‌های منطقه‌ای رخ داد، تدابیر جدیدی برای بازگشت ثبات به بازار ارز اتخاذ شده که بزودی اجرا خواهد شد. همچنین با اقدامات جدید در حوزه عرضه سکه طلا، حباب سکه بزودی تخلیه خواهد شد.

براساس این گزارش در روزهای اخیر با حمله غیرقانونی آمریکا و انگلستان به یمن، دلالان ارز و طلا هم فرصت را غنیمت شمرده و در کانال‌های تلگرامی به دنبال دمیدن به بازار ارز و طلا هستند.  دلالان ارزی که از ابتدای سال جاری با توجه به ثبات بازار ارز، نه تنها سود نکردند بلکه چند درصدی هم زیان دیده‌اند، از هر فرصتی سوءاستفاده می‌کنند و با کمک رسانه‌های ضدانقلاب تلاش دارند انتظارات افزایشی در بازار ارز را به مردم و فعالان اقتصادی القا کنند.

این در حالی است که در بازار واقعی ارز که همان مبادلات مربوط به تجار و شرکت‌ها است، میزان عرضه ارز بسیار بیشتر از میزان تقاضا است. در معاملات دیروز شنبه، حواله ارزی در سامانه نیما عرضه از تقاضا پیشی گرفت.بطوریکه از مجموع ۳۱۵ میلیون دلار حواله عرضه شده ۱۹۴ میلیون دلار بدون مشتری نزد عرضه کنندگان باقی ماند.

مجموع ارز عرضه شده به صورت حواله طی روز شنبه ۲۳ دی ماه ۱۴۰۲ به معادل ۳۱۵میلیون دلار رسید که از میزان ۱۲۱ میلیون دلار آن معامله شد .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار