کد خبر: ۲۳۱۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
رئیس اتحادیه مشاوران املاک مطرح کرد
رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: یکی از سایت‌های معروف به وضوح اقدام به درج آگهی خانه‌های ساعتی می‌کند که از مسئولان مربوطه تقاضا داریم این پدیده نوظهور را رصد و ساماندهی کنند.

هشدار نسبت به اجاره ساعتی خانه‌ها در یک سایت معروف

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: یکی از سایت‌های معروف به وضوح اقدام به درج آگهی خانه‌های ساعتی می‌کند که از مسئولان مربوطه تقاضا داریم این پدیده نوظهور را رصد و ساماندهی کنند.

کیانوش گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مشاوران املاک به هیچ عنوان در موضوع خانه‌هایی که به شکل ساعتی اجاره داده می‌شود ورود نکرده و صرفا به بحث اجاره سالانه مطابق با شرح وظایفشان در قانون عمل می‌کنند.

وی افزود: با این حال، شنیده می‌شود که بعضی مواقع در نقاطی از کشور، خانه‌ها به صورت ساعتی اجاره داده می‌شود که آگهی آنها در اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها درج می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که اجاره منازل به صورت ساعتی می‌تواند تبعات اجتماعی، امنیتی و تداخل شغلی ایجاد کند، گفت: یکی از سایت‌های مشهور به طور واضح اقدام به درج آگهی اجاره خانه‌های مبله و ساعتی می‌کند و برخورد خاصی هم با آن صورت نمی‌گیرد. این در حیطه مسئولیت ما نیست اما وظیفه داریم نسبت به عواقب این آگهی‌ها که با آب و تاب ارائه می‌شود هشدار لازم را بدهیم.

گودرزی خاطرنشان کرد: مساله اجاره خانه‌های ساعتی، قدمت چندانی ندارد و می‌توان گفت یک پدیده نوظهور است. اما تا گسترش پیدا نکرده مسئولان باید برای ساماندهی آن فکری کنند.

وی جزایر کیش و قشم، شمال کشور و شهرهای گردشگرپذیر را از مناطقی دانست که موضوع اجاره روزانه منازل، ظهور و بروز بیشتری دارد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و دیگر مراجع تقاضا داریم نسبت به رصد و ساماندهی مساله اجاره ساعتی منازل ورود کند؛ زیرا همان‌طور که گفتم اگر ادامه یابد می‌تواند بدعت نامناسبی را در جامعه ایجاد کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار