کد خبر: ۲۳۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
گزارش «تجارت آنلاین» از حمله بامدادی سپاه به مقرهای جاسوسی موساد و تکفیری‌ها در عراق و سوریه:
بامداد دیروز سه‌شنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور سه اطلاعیه از هدف قرار گرفتن عوامل جاسوسی رژیم صهیونیستی در اقلیم کردستان عراق و عناصر اصلی مرتبط با جنایات اخیر تروریستی کرمان و راسک در سوریه و نیز انهدام مقر گروهک‌های تروریستی ضدایرانی خبر داد.

وعده انتقام سخت محقق شد

گروه سیاسی: بامداد دیروز سه‌شنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور سه اطلاعیه از هدف قرار گرفتن عوامل جاسوسی رژیم صهیونیستی در اقلیم کردستان عراق و عناصر اصلی مرتبط با جنایات اخیر تروریستی کرمان و راسک در سوریه و نیز انهدام مقر گروهک‌های تروریستی ضدایرانی خبر داد.
به گزارش «تجارت آنلاین»، حملات به طور همزمان از سه استان خوزستان، کرمانشاه و آذربایجان شرقی انجام گرفته است. در این میان، موشک‌های بالستیکی که ایران به سمت شمال غرب سوریه شلیک کرد، مسافت هزار و ۲۳۰ کیلومتر را طی کردند که به شدت مورد توجه رسانه‌های صهیونیستی قرار گرفت. نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوشنبه شب ابتدا با ۴ فروند موشک خیبرشکن از جنوب خوزستان مقر گروه تکفیری – تروریستی حزب ترکستانی در ادلب را هدف قرار داد و سپس با ۴ فروند از کرمانشاه و ۷ فروند هم از آذربایجان شرقی مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل عراق را که علیه ایران فعالیت می‌کرد و ساعتی بعد با ۹ فروند موشک دیگر مقر تروریست ها در ادلب سوریه را هدف قرار داد.

مجازات عادلانه علیه متجاوزان به امنیت ایران
علاوه بر بیانیه‌های چهارگانه سپاه، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران علیه مرکز وابسته به موساد در اربیل و مقر وابسته به تروریست‌ها در ادلب گفت: اقدام صورت گرفته، در راستای دفاع مقتدرانه از حاکمیت و امنیت کشور، مقابله با تروریسم و بخشی از مجازات عادلانه جمهوری اسلامی علیه متجاوزان به امنیت کشور بود. «ناصر کنعانی» افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی صلح، ثبات و امنیت منطقه است و به رعایت حاکمیت و تمامیت سرزمینی کشورها پایبند است، در عین حال در استفاده از حق مشروع و قانونی خود برای برخورد بازدارنده با منابع تهدید کننده امنیت ملی و نیز دفاع از امنیت شهروندان خود و تنبیه جنایتکاران تردید نخواهد کرد. نمایندگان مجلس نیز در واکنش به عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه نیروهای تروریست در منطقه با تاکید بر اینکه این اقدام دفاع مشروع و حمایت از امنیت سرزمینی و پاسخ به فعالیت دشمنان علیه مردم بوده، بیان داشتند که در دفاع از امنیت ایران سرفراز یک لحظه هم تردید نمی‌کنیم لذا سیلی‌های سخت ادامه دارد.

هویت عامل موساد در اربیل که کشته شد
یکی از پرسش‌هایی که از صبح دیروز مورد توجه کاربران قرار گرفت، در ارتباط با هویت عامل موساد در اقلیم کردستان بود که مورد هدف قرار گرفت. در این ارتباط خبرگزاری المطلع گزارش داد که در حملات موشکی بامداد امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مقر تروریست‌ها، منزل « پیشرو دزه‌ای»، تاجر بزرگ کرد و رئیس شرکت امنیتی «فالکون» در اربیل واقع در اقلیم کردستان عراق هدف قرار گرفته و او کشته شده است. بر اساس این گزارش پسر این تاجر کرد نیز در این حمله زخمی شده است. بر اساس اطلاعاتی که خبرگزاری المطلع به آن‌ها دست یافته است، دزه‌ای در حمله موشکی سپاه به مقر موساد در اربیل کشته شده است. در این گزارش آمده است که دزه‌ای رئیس شرکت فالکون بوده و او در واقع پوشش موساد و مسئول محافظت از این سازمان در اربیل و همچنین مسئول حمایت‌های لجستیکی از آن‌ها نیز بوده است. این خبرگزاری نوشت: یکی دیگر از مهم‌ترین این شرکت‌ها، شرکت EIA است که یک آژانس اصلی وابسته به سازمان آمار آمریکا به شمار می رود و مسئول جمع‌آوری، تحلیل و نشر اطلاعات است. این شرکت، شریک اساسی شرکت فالکون است که رئیس آن در بمباران مقر موساد کشته شد.

وعده انتقام سخت محقق شد

واکنش آمریکا به حمله موشکی قاطعانه سپاه
حمله موشکی سپاه با عراق و سوریه با واکنش وزارت خارجه آمریکا نیز همراه شد. در همین ارتباط، «متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با مطرح کردن اظهاراتی مداخله‌جویانه اقدام سپاه پاسداران ایران در انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در عراق با موشک‌های بالستیک را محکوم کرد. میلر با نادیده گرفتن حملات متجاوزانه اخیر این کشور به همراه انگلیس علیه یمن و اثر ثبات‌زدای حضور نظامی مداخله‌جویانه آن در منطقه، حملات موشکی ایران که آن را بی‌ملاحظه می‌خواند را محکوم کرد و مدعی شد که این حملات ثبات عراق را تضعیف می‌کند. در سطحی دیگر، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که در حمله موشکی اخیر به شمال عراق هیچ پایگاه یا نیروی آمریکایی هدف قرار نگرفته است. آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا پس از حمله سپاه پاسداران ایران به مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل عراق به آن واکنش نشان داد و گفت که آنها گزارش‌های مربوط به حملات موشکی به شمال عراق و سوریه را دریافت کرده‌ و در حال بررسی آن هستند.

واکنش حکومت اقلیم کردستان عراق به حمله سپاه
مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان با وجود عملی نشدن تعهدات امنیتی عراق در توافق با ایران به حملات موشکی سپاه پاسداران ایران علیه مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل واکنش نشان داد و از دولت عراق خواست که قاطعانه علیه آنچه «حملات بزدلانه» سپاه پاسداران ایران می‌خواند، اقدام کند. شبکه روداو با بیان این مطلب گزارش کرد که بارزانی مدعی شد این حمله «نقض آشکار استقلال عراق و اقلیم کردستان» بود. او در بیانیه‌ای گفت: از دولت فدرال در بغداد می‌خواهم موضعی اصولی در قبال نقض آشکار استقلال عراق و اقلیم کردستان اتخاد کند. بارزانی همچنین گفت: از جامعه جهانی هم می‌خواهم در مواجهه با این حملات مکرر علیه مردم اقلیم کردستان سکوت نکنند. او بیان کرد در چند روز آتی، با شرکایشان در جامعه بین المللی برای متوقف کردن این حملات همکاری خواهند کرد.

بازتاب جهانی حمله موشکی ایران به مقر موساد
پس از حمله موشکی سپاه پاسداران ایران به مقر تروریستی متعلق به رژیم صهیونیستی در شمال عراق و مواضع داعش در سوریه، رسانه‌های متعددی در جهان اخبار مربوط به این رویداد را منعکس کردند. خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر گزارش داد که بنابر اعلام سپاه پاسداران ایران، نیمه شب گذشته یک مقر تروریستی در منطقه کردستان عراق هدف حمله موشکی قرار گرفت. شبکه الجزیره هم گزارش داد: سپاه پاسداران ایران نیمه شب گذشته موشک‌های بالستیکی را به سمت یک پایگاه متعلق به رژیم صهیونیستی در اربیل عراق شلیک و به مواضع داعش در سوریه حمله کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار