کد خبر: ۲۳۲۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
صبح امروز صدای انفجار در شمسر سراوان به گوش رسید و به فاصله کوتاه مقامات امنیتی ایران حمله موشکی به این منطقه را تایید کردند. وزارتخارجه و نیروهای مسلح پاکستان نیز حمله به چند هدف در خاک ایران را تایید کرده اند.

شمسر در سیستان و بلوچستان هدف حمله موشکی پاکستان قرار گرفت

صبح امروز صدای انفجار در شمسر سراوان به گوش رسید و به فاصله کوتاه مقامات امنیتی ایران حمله موشکی به این منطقه را تایید کردند. وزارتخارجه و نیروهای مسلح پاکستان نیز حمله به چند هدف در خاک ایران را تایید کرده اند.

صبح امروز صدای انفجار در شمسر سیستان و بلوچستان شنیده شد و سپس حمله پهبادی و موشکی به منطقه شمسر سراوان صورت گرفت.

بنا به روایت خبرگزاری مهر، این انفجارها بر اساس آخرین اطلاعات باعث مجروحیت چندین نفر شده است. برخی خبرها نیز حکایت از آن دارد که پاکستان از شامگاه گذشته مرزهای رسمی و مشترک خود با ایران را یک طرفه بسته است.

در همین راستا معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: صدای چند انفجار درچند محدوده اطراف سراوان به گوش رسیده است.

علیرضا مرحمتی، در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: بامداد امروز پنج شنبه، صدای چند انفجار درچند محدوده اطراف سراوان به گوش رسیده است.

وی تاکید کرد: مسؤولان امنیتی و انتظامی در حال بررسی موضوع هستند

اخبار تکمیلی

علیرضا مرحمتی، در گفت‌وگو با صداوسیما جزئیاتی بیشتر را اعلام کرد و گفت: ساعت حدودا ۴ و نیم صبح صدای انفجاری شنیده شد و مشخص شد که یکی از روستاهای نزدیک مرز را پاکستان با استفاده از موشک هدف گرفت. در این حمله سه زن و چهار کودک تبعه غیر ایرانی کشته شدند.

از سوی منابع محلی که اسامی ۴ کودک جان باخته ، ماهیکان بلوچ، بابر دوست، هانی دوست و چراغ دوست اعلام شده است.

وی گفت: یک انفجار دیگر هم در نزدیکی شهر سراوان رخ داده که تلفاتی نداشته ایم.

همچنین در فضای مجازی توئیت یک خبرنگار پاکستانی نیویورک‌تایمز درحال چرخیدن است که گفته است: پاکستان اهدافی متعلق به جدایی‌طلبان بلوچستان در خاک ایران را هدف قرار داده است.

بنا بر آنچه در صفحه توئیتری اخبار نیروهای مسلح پاکستان اعلام شده ۷ هدف در ۳ نقطه در خاک ایران(سراوان، شامسر و حنق) که مقر تروریست‌ها بوده مورد حمله قرار گرفته است.

وزارت خارجه پاکستان حمله به سراوان را تایید کرد

بنا بر گزارش تسنیم، وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای در خصوص حملات بامداد امروز به یک روستای مرزی در اطراف سراوان، اعلام کرد: امروز صبح پاکستان مجموعه‌ای از حملات نظامی هماهنگ و به طور خاص هدفمند را علیه مخفیگاه‌های تروریستی در استان سیستان-بلوچستان ایران انجام داده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: پاکستان کاملاً به حاکمیت و یکپارچگی ارضی جمهوری اسلامی ایران احترام می‌گذارد. تنها هدف از حملات امروز، پیگیری امنیت و منافع ملی پاکستان بود که مهم است و نمی‌تواند به خطر بیفتد.

وزارت خارجه پاکستان علاوه بر این گفت: ایران یک کشور برادر است و مردم پاکستان احترام و محبت زیادی به مردم ایران دارند. ما همواره بر گفتگو و همکاری در مقابله با چالش‌های رایج از جمله تهدید تروریسم تأکید کرده‌ایم و برای یافتن راه حل‌های مشترک در مقابله با تروریسم همچنان ادامه خواهیم داد.

این کشور در بیانیه رسمی خود مدعی شد: در طی چند سال گذشته پاکستان به طور مداوم نگرانی‌های جدی خود را در مورد مقرهای تروریست‌ها که منشأ پاکستانی دارند با ایران به اشتراک گذاشته است. پاکستان همچنین چندین پرونده با شواهد مشخص از حضور و فعالیت این تروریست‌ها به اشتراک گذاشت.

پاکستان همچنین در ادعایی نوشت: با این حال به دلیل عدم اقدام به نگرانی‌های جدی ما، گروه تروریستی "سرماچار" همچنان به خونریزی پاکستانی‌ها ادامه می‌دادند. امروز صبح با توجه به اطلاعات معتبر از فعالیت‌های تروریستی در مقیاس بزرگ، اقدامات لازم انجام شد.

ایران خواستار توضیح مقامات پاکستان شد

در پی حمله صبح امروز از سمت پاکستان به یک روستای مرزی در اطراف سراوان در استان سیستان و بلوچستان، یک مقام آگاه اعلام کرد: ایران خواستار توضیح فوری مقامات پاکستان درباره این حادثه است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار