کد خبر: ۲۳۲۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
جانبازان می توانند به زودی نسبت به خرید خودروهای وارداتی از مسیر سامانه یکپارچه اقدام کنند.

به گزارش صدای بورس،رییس سازمان توسعه تجارت گفت خودروهای وارداتی به زودی در دسترس جانبازان قرار خواهد گرفت و آنها می توانند نسبت به خرید این خودروها از مسیر سامانه یکپارچه فروش اقدام کنند.

نکته جالب اینکه جانباران می توانند خودروهایی را خریداری کنند که سقف قیمتی ۲۰ هزار یورویی را رعایت نمی کند.

براساس لیست منتشر شده علاوه بر خودروهای موجود، خودروهای وارداتی تا ۳۵ هزار یوروی نیز در تیررس جانبازان قرار دارد.

آن طور که مهدی ضیعغمی گفت جانبازان می توانند علاوه بر خودروهایی که در سامانه یکپارچه فروش بار گذاری می شود نسبت به واردات خودروهایی که در داخل کشور امکان دربافت خدمات پس فروش دارند نیز اقدام کنند.

این احتمال وجود دارد که خودروهایی که خارج از محصولات عرضه شده در سامانه یکپارچه فروش بیشتر توسط جانبازان انتخاب شود.

رییس سازمان توسعه تجارت از نهایی شدن توافق در این زمینه خبر داد و گفت خودروهای وارداتی ویژه جانبازان به زودی در سامانه یکپارچه فروش خودروهای سواری بازگذاری خواهد شد.

پیش بینی می شود خودروهای خاص جانباران حدود ۱۰ روز تا دو هفته دیگر در سامانه یکپادچه فروش خودروهای وارداتی در دسترس آنها قرار گیرد.

بررسی دوره ممنوعیت واردات خودرو نشان می دهد در آن دوران نیز مسیر ویژه برای جانبازان وجود داشت تا نسبت به واردات خودرو اقدام کنند.

البته مشخص نیست که در شرایط فعلی که واردات خودرو از سر گرفته شده و تنوع محصولات عرضه شده نیز قابل قبول است چرا لاین ویژه و امکان واردات خودروهایی که سقف قیمتی آیین نامه اجرایی واردات خودرو برای آنها رعایت نمی شود باید در دسترس جانباران قرار گیرد. جانبازان ۷۵ درصد در گام اول می توانند نسبت به انتخاب خودروهای وارداتی اقدام کنند.

به نظر می رسد سیاست گذار خودرویی می توانست در دوره جدید واردات بساط اختلاف میان متقاضیان عادی و جانبازان را جمع کنند.

سیاست گذار می توانست اگر قصد دارد خدمات ویژه ای به جانبازان دهد، امکان خرید قسطی خودروهای وارداتی که در دسترس متقاضیان عادی قرار دارد را برای جانباران فراهم کند؛ این مساله کمک می کرد تا ارز بیشتری هم از کشور خارج نشود.

منبع: اقتصاد نیوز

کد خبر 487751
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار