کد خبر: ۲۳۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به ۵ نکته از بازی‌های یک هشتم نهایی جام ملت‌ها پرداخته است.

۵ نکته درباره بازی‌های یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به ۵ نکته از بازی‌های یک هشتم نهایی جام ملت‌ها پرداخته است.

جام ملت‌های آسیا - ۲۰۲۳ قطر به مرحله حذفی رسیده است و ۱۶ تیم برای کسب عنوان قهرمانی با هم رقابت خواهند کرد. در میان این تیم‌ها، قطر مدافع عنوان قهرمانی و ژاپن برنده چهار دوره این رقابت‌ها حضور دارند و نکته جالب اینکه چهار کشور از جمله تاجیکستان برای اولین بار در مرحله یک هشتم نهایی رقابت خواهند کرد.

مصاف حساس کره - عربستان

کره‌ای‌ها و سعودی‌ها دیدار حساس این مرحله را برگزار خواهند کرد. کره و عربستان روی هم پنج عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها به دست آوردند و دو قدرت برتر فوتبال آسیا هستند. حالا این دو تیم باید مصافی زودهنگام را در این دوره از رقابت ها داشته باشند.
کره با سون هیونگ مین، کیم مین جائه و لی کانگ این یکی از تیم های قدر این این رقابت ها است. با این حال سعودی‌ها، سالم الدوساری بهترین بازیکن سال AFC را در ترکیب خود دارند که برابر آرژانتین در جام جهانی درخشید.  
 
هر دو سرمربی قبلاً قهرمانی در قاره خودشان را به دست آوردند. روبرتو مانچینی ایتالیا را به قهرمانی در یورو ۲۰۲۰ رساند و یورگن کلینزمن نیز آمریکا را به قهرمانی در جام طلایی کونکاکاف در سال ۲۰۱۳ رساند. حالا این دو مربی در قاره آسیا روبروی هم قرار گرفتند.

آیا حسین به روند گلزنی ادامه خواهد داد؟

تنها یک بازیکن در هر سه بازی موفق به گلزنی شده است و آن بازیکن ایمن حسین عراقی‌ است که ۵ گل در این رقابت‌ها به ثمر رسانده است. او بعد از گلزنی در دیدار نخست برابر اندونزی، مقابل ژاپن دبل کرد و یک دبل دیگر هم مقابل ویتنام ثبت کرد تا ۵ گله شود و در صدر جدول گلزنان باشد.
 
برد مقابل ژاپن انتظارات را از عراق افزایش داد و منجر به صحبت در مورد تکرار قهرمانی تاریخی عراق در سال ۲۰۰۷ شد. تیم خسوس کاساس حالا بیش از پیش روی مهاجم گلزنش حساب کرده است.

قطر به دنبال  یازدهمین برد پیاپی

رکورد پیروزی‌های پیاپی قطر در جام ملت های آسیا پس از پیروزی مقابل لبنان، تاجیکستان و  چین اکنون به ۱۰ بازی پیاپی رسیده است. حالا قطری‌ها باید به دیدار فلسطین بروند.

قطری‌ها در این ۱۰ بازی فقط یک بار گل خوردند که برابر ژاپن در فینال ۲۰۱۹ بوده است. قطری‌ها در این مرحله با فلسطینی روبرو می‌شوند که پیروزی ۳ بر صفر مقابل هنگ کنگ را در بازی اخیرشان ثبت کردند و باعث شد تا این تیم به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم راهی دور بعد شوند.  
 
جمعیت کاملی در استادیوم البیت منتظر هستند تا ببینند قطری‌ها در این دیدار به یازدهمین برد متوالی می‌رسند یا خیر.

دروازه تایلند بالاخره باز می‌شود؟

این تنها قطر نیست که هنوز دروازه‌اش در این رقابت ها باز نشده است. تایلند نیز با سه کلین شیت متوالی به دور حذفی صعود کرده است. در حالی که میزبان با سه برد این کار را انجام داده، تایلندی ها با دو تساوی و یک برد به این مهم رسیدند.

دو گل سوپاچای چاید در پیروزی روز اول مقابل جمهوری قرقیزستان باعث شد تایلند ۳ امتیاز روز نخست را به دست بیاورد. تیم مستعد ماساتادا ایشی از آن زمان، به دو تساوی برابر عمان و عربستان دست یافته است تا در گروه F به مقام دوم دست یابد.

در مرحله بعدی ازبکستان حریف سرسختی برای تایلند خواهد بود. ایگور سرگیف مهاجم ازبک به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داده است اما با وجود بازیکنانی مانند جلول الدین ماشاریپوف و  فیض‌الله‌یف، گرگ‌های سفید (لقب تیم ملی فوتبال ازبکستان) حریف سرسختی برای تایلند خواهند بود.  

تاریخ‌سازی برای تاجیکستان

تاجیکستان در اولین حضورش در جام ملت‌ها تاریخ‌سازی کرد و پس از یک پیروزی تاریخی مقابل لبنان توانست به دور بعدی برسد. آن‌ها اکنون به دنبال رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی هستند و جاه‌طلبی بالایی در اولین حضورشان دارند.

امارات  که بعد از ایران در رده دوم گروه قرار گرفت، حریف این تیم در یک هشتم نهایی است.

برنامه دو بازی امروز یکشنبه جام ملت‌های آسیا

یکشنبه ۸ بهمن

۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰/ استرالیا- اندونزی ورزشگاه جاسم بن حمد 

۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۰/ تاجیکستان- امارات ورزشگاه احمد بن علی 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار