کد خبر: ۲۳۲۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز خبر داد:
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز گفت: با رایزنی های انجام شده برای بودجه سال 1403 استان علاوه بر افزایش سالانه‌ معمول در بخش هزینه‌ای و عمرانی مقرر شد پایه بودجه استان افزایش قابل توجهی را داشته باشد.

تقویت پایه بودجه استان البرز در سال 1403

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز گفت: با رایزنی های انجام شده برای بودجه سال 1403 استان علاوه بر افزایش سالانه‌ معمول در بخش هزینه‌ای و عمرانی مقرر شد پایه بودجه استان افزایش قابل توجهی را داشته باشد.

دکتر توحید شیریزاد با اشاره به پیش بینی بودجه استان البرز در سال 1403 افزود : با توجه به استیجاری بودن بسیاری از ساختمان و خودروهای دستگاه‌های اداری استان و نیز عدم هم خوانی بودجه جاری با نمودار تشکیلاتی و پرسنل ادارات  که کاهش امور رفاهی پرسنل را در پی دارد، رایزنی های استان با سازمان برنامه و بودجه کشور در همین راستا شکل گرفت که در افزایش پایه بودجه استانی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سازمان مشغول تهیه جداول ریز بودجه دستگاه‌ها، بخش‌ها و فصول مربوطه است و با توجه به مذاکرات با سازمان ، استان البرز در سال آتی هم در بخش عمرانی و هزینه‌ای از امتیازات خوبی برای افزایش بودجه برخوردارخواهد بود،ادامه داد: به دلیل به روز نشدن آمار جمعیتی و سرانه های استان که از سال ۱۳۹۵ تغییر پیدا نکرده  و در شاخص‌های توزیع اعتبارات بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای  سرانه ها نامتناسب با وضع موجود است که امیدواریم با افزایش پایه بودجه و لحاظ کردن شاخص های استانی ترمیم کمبود های بودجه ای در سال 1403 انجام و افزایش بودجه خوبی جدا از سایر استان ها را داشته باشیم.

شیریزاد در خصوص مولد سازی املاک مازاد دستگاه های دولتی در استان گفت: دولت در راستای تامین بودجه در سال جاری از طریق طرح مولد سازی املاک و دارایی ها رقمی بالغ بر 109 همت را پیش بینی کرده بود که تا پایان دی ماه بخش بسیار ناچیزی از آن محقق شده است.

وی در خاتمه در خصوص عدم تحقق درآمد این بخش خاطرنشان کرد: دلایل مختلفی برای عدم تسریع در این امر وجود دارد، از جمله مقاومت دستگاه ها در واگذاری و وجود مشکلات در اسناد املاک، مطول بودن فرآیند تصویب و فروش و وجود معارض و.... است. هرچند دولت مشوق‌ها خوبی در سطح استان و دستگاه مانند پرداخت 50 درصد از مبلغ واگذاری املاک به دستگاه ها و در همان استان را نیز اجرایی نموده است اما متاسفانه نتایج این اقدامات در سال جاری نتوانست آنچه مد نظر دولت بود را محقق سازد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: