کد خبر: ۲۳۲۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷
در همایش «راهکارهای نوین و هوشمند برای امنیت اطلاعات» مطرح شد
طبق پیش‌بینی‌های انجام شده برای 10 سال آینده، 10 مخاطره اصلی خواهیم داشت. این مخاطره‌ها شامل ناامنی سایبری، دیپ‌فیک و انتشار اطلاعات نادرست در فضای مجازی هستند که جز بخش سیاه و تاریک هوش مصنوعی محسوب می‌شوند.

طبق پیش‌بینی‌های انجام شده برای 10 سال آینده، 10 مخاطره اصلی خواهیم داشت. این مخاطره‌ها شامل ناامنی سایبری، دیپ‌فیک و انتشار اطلاعات نادرست در فضای مجازی هستند که جز بخش سیاه و تاریک هوش مصنوعی محسوب می‌شوند.

به گزارش تجارت آنلاین، همایش تخصصی در حوزه تکنولوژی‌های امنیت سایبری به نام «راهکارهای نوین و هوشمند برای امنیت اطلاعات»، از سوی شرکت بهین تکنولوژی برگزار شد.

«حمید توسلی»، مدیرعامل بهین تکنولوژی، در این راستا بیان کرد: «طبق پیش‌بینی‌های انجام شده برای ده سال آینده، ده مخاطره اصلی خواهیم داشت. این مخاطره‌ها شامل ناامنی سایبری، دیپ‌فیک و انتشار اطلاعات نادرست در فضای مجازی هستند که جز بخش سیاه و تاریک هوش مصنوعی محسوب می‌شوند. این مشکلات در کنار اختلال در محیط زیست و بهم خوردن اکوسیستم است. مسئله سایبری نیز مسئله‌ای است که همه دست به گریبان آن هستند و فراگیری دارد.»

او ادامه داد: «در این زمینه شرکت‌هایی موفق هستند که بر اساس تجهیزاتی که در اختیار دارند، خود را به طور مداوم به‌روزرسانی کنند. در این زمنیه با مقوله زیروتراست (Zero Trust) در راستای امنیت هوشمند که شامل کل‌نگری است روبه‌رو هستیم. همانطور که می‌دانید، مسئله امنیت داده از کاربر و تجهیزاتی که استفاده می‌کنند، آغاز می‌شود.»

به گفته توسلی «بهین تکنولوژی پنج فعالیت را با بازار هدف‌‌های متفاوت انجام می‌دهد. محصولات ما در این بخش مناسب برای تمام سازمان‌‌هایی است که داده‌ها برایشان ارزشمند است. شرکت‌ها فارغ از دولتی یا خصوصی بودن می‌توانند از این محصولات و سرویس‌ها استفاده کنند.»

او ادامه داد: «باوجود وارداتی بودن زیروکلاینت، شرکت بهین‌تکنولوژی میان‌افزار (Firmware) و پیشخوان مدیریت (Management Console)) را آپدیت و طبق نیاز مشتری ایرانیزه می‌کند.»

در ادامه همایش «اشکان سلیمانی فخر»، متخصص رایانش ابری، چکیده‌ای از سابقه تخصصی ده ساله فعالیت خود در مراکز داده گفت. او صحبت خود را با این پرسش آغاز کرد که در ماه گذشته در دنیا چقدر حملات سایبری رخ داده آست؟ او در پاسخ این پرسش گفت: «ماهانه ۲۰ میلیون بدافزار تولید می‌شوند و در سال ۲۰۱۹، آمار خسارت سایبری ۶ تریلیون دلار بوده است اما در حال حاضر حملات سایبری به صورت لحظه‌ای انجام می‌شوند.»

دنیا امنیت اطلاعات؛ یک بازی شطرنج غیرقابل پیش‌بینی

«علیرضا بزرگمهری»، متخصص هوش مصنوعی، نیز درباره خطر بزرگ حملات سایبری در دنیای امروز گفت: «دنیای نبرد امروز عوض شده و ما الان لحظه‌ای در این نبرد بزرگ قرار داریم و اگر به اجزای این نبرد توجه نکنیم آسیب‌های جدی می‌بینیم. الان همه با ساعت‌ها و گوشی‌ها و تمام دستگاه‌های هوشمندمان یک تهدید برای امنیت سایبری محسوب می‌شویم.»

پرسش بعدی که سلیمانی فخر مطرح کرد این بود که این حملات چقدر داخل ایران را تارگت قرار می‌دهند؟ او در پاسخ به این پرسش از توهم رایج امنیت «ایران اکسس» گفت: « در ایران تصور بر این است که اینترانتی بودن راه نجات و دوری از حملات سایبری است اما ایران اکسس بودن فقط یک توهم است و ما فقط به این توهم اینترانت بودنمان بسنده کرده‌ایم.»

این متخصص رایانش ابری، دنیای امنیت اطلاعات را مانند بازی شطرنج دانست و در افزود: « این دنیا به بازی شطرنج شبیه است زیرا اگر شما کوچکترین استراترژی را درنظر نگیرید بازی عوض می‌شود و از طرفی در بازی شطرنج یک سرباز کوچک هم می‌تواند وزیر شود و بازی را تغییر دهد.»

او غیرقابل جلوگیری بودن حملات سایبری را شبیه ناتوانی در ریشه‌کن کردن قاچاق دانست و راهکار را تنها رسیدن به یک تعادل در این زمینه دانست. به باور او: «در داخل یک شرکت افراد ناراضی وجود دارند و مالکیت معنوی به کار خود دارند اینجا است که تعداد حملات بالا می‌رود.»

نام:
ایمیل:
* نظر: