کد خبر: ۲۳۲۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
سید ابراهیم رئیسی تاکید کرد: همه باید در جهت رشد تولید و رسیدن به هدف ۸درصد رشد اقتصادی کشور تلاش کنند.

رئیسی: همه برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی تلاش کنند

سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت به استان هرمزگان، در آیین بهره‌برداری از ۱۵۷ طرح صنعت و انرژی گفت: هر روز شاهد رشد و شکوفایی و گام های بلندی در کشور عزیزمان هستیم و این پیشرفت ها و گام های بلند توانسته ایران اسلامی را ایران پیشرفته و فن آور کند.

وی افزود: امروز ایران اسلامی لایق عنوان پیشرفته و فن آور است و جوانان این میهن توانسته اند با دانش، توانایی های خود را در عرصه اجرا نشان دهند. یعنی ضمیمه شدن دانایی ها به توانایی ها به پیشرفت و توسعه انجامیده است.

رییس جمهور با اشاره به افتتاح ۱۵۷ طرح در حوزه صنعتی و انرژی در هرمزگان، عنوان داشت: پروژه بزرگ نیروگاه اتمی سیریک، کار بزرگی است. یک نیروگاه اتمی ۵۰۰۰ مگاواتی که می تواند به عنوان یک زیرساخت برای اقتصاد کشور و پیشرفت مطرح باشد و امیدوارم آغاز ساخت این نیروگاه برای کشور مبارک باشد که به دست توانای مهندسان، کارگران و فعالان این عرصه رقم می خورد.

رییسی ادامه داد: کار بسیار بزرگ تری از آنچه در استان بوشهر در قالب نیروگاه اتمی شاهد هستیم، در هرمزگان ساخته خواهد شد.

به گفته رییس جمهور، مدیریت مصرف بسیار مهم است و در کنار هر تولید اگر مصرف را مدیریت نکنیم و آنهایی که سوخت را مصرف می کنند، قیمت واقعی و مشقات تولید آن را ندانند، ممکن است نسبت به مصرف بی توجه باشند ومصرف را بالا ببرند و ما را نیازمند به خرید سوخت کند.

رییسی ادامه داد: چند میلیارد دلاری که بخواهیم برای خرید سوخت از خارج بگذاریم را می توانیم در کشور سرمایه گذاری کنیم.

رییس جمهور همچنین عنوان کرد: همواره به مسئولان وزارتخانه های نفت، نیرو و جهاد سازندگی گفته ام که ضمن تولید با کیفیت و استاندارد، می بایست مدیریت مصرف را مورد توجه قرار دهند.

وی با تأکید بر ضرورت پرهیز از خام فروشی، به بازدیدهایش از بندر شهید رجایی و وجود محصولات خام فروشی در این بندر برای صادرات اشاره و تأکید کرد: باید به سمت بهینه سازی صادرات حرکت کنیم. اگر در پتروشیمی بتوانیم متانول را در حوزه پتروشیمی به کالا تبدیل کنیم، ارزش بالاتری می یابد و حتی می توان آن را به بنزین تبدیل کرد.

رییسی از مهندسان و کارگران هرمزگانی که در گرمای سخت مشغول تولید هستند، قدردانی و سپاسگزاری کرد و گفت: قطعا بدانید این گام بزرگی در راستای استقلال اقتصادی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار