کد خبر: ۲۳۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
تیم ملی برای ششمین بار در تاریخ جام ملت‌های آسیا در دیداری که گل اول را دریافت کرده بود به پیروزی رسید.
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، تیم ملی ایران در بازی حساس با ژاپن در شرایطی که گل اول را خورده بود، به یک برد بسیار مهم دست یافت. تیم ملی خاطرات خوبی از کامبک در جام ملت‌های آسیا دارد و توانسته به پیروزی‌های مهمی دست یابد که از آن جمله می‌توان به اولین فینال جام ملت های آسیا اشاره کرد. به بهانه این پیروزی بزرگ، تجربه‌های قبلی ایران در دیدارهایی که گل اول را زده و به پیروزی رسیده مرور شده است.

اولین قهرمانی در آسیا با کامبک مقابل رژیم صهیونیستی

تیم ملی در اولین حضور در جام ملت‌های آسیا، سال 1968 میزبان مسابقات بود. ایران پس از 3 پیروزی به فینال بازیها رسید، و در این مسابقه مقابل رژیم صهیونیستی قرار گرفت. رژیم صهیونیستی در دقیقه 56 دروازه ایران را باز کرد ولی همایون بهزادی در دقیقه 75 با گل جنجالی بازی را به تساوی کشاند. پرویز قلیچ‌خانی در دقیقه 86 کار را برای ایران تمام کرد و تیم ملی با گل این بازیکن به قهرمانی رسید.

فراموش‌نشدنی‌ترین کامبک برابر تایلند

تیم ملی در آخرین بازی مرحله گروهی در سال 1972 برابر تایلند میزبان قرار گرفت. بازی در هوای بسیار گرم و شرجی بانکوک برگزار شد و ایران در یک غافلگیری در دقایق 69 و 70، دو بار دروازه‌اش باز شد تا امیدهای تیم ملی کم‌رنگ شود ولی در ادامه علی جباری توانست سریع‌ترین هت‌تریک تاریخ جام ملت‌ها را به نام خود کند و از دقیقه 80 تا 88، سه گل به تایلند زد و ایران برنده این دیدار شد.

پیروزی تاریخی با پوکر دایی

تیم ملی در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا 1996 به مصاف تیم ملی کره‌جنوبی رفت. کره‌جنوبی در همان دقایق ابتدایی از ایران پیش افتاد که تیم ملی با ضربه سر کریم باقری بازی را به تساوی کشاند ولی کره‌جنوبی باز هم به ایران گل زد تا نیمه اول با برتری 2 بر یک حریف به پایان رسید ولی نیمه دوم زمان آتش‌بازی علی دایی بود و این بازیکن یکی از بهترین بازیهای دوران بازیگری خود را به نمایش گذاشت و به تنهایی 4 بار به کره‌جنوبی گل زد و ایران به پیروزی تاریخی 6 بر 2 دست یافت.

قلعه‌نویی تنها مربی با 2 کامبک

امیر قلعه‌نویی تنها مربی تیم ملی است که 2 بار در جام ملت‌های آسیا در دیداری که گل اول را خورده به پیروزی رسیده است. تیم ملی در سال 2007 در اولین بازی برابر ازبکستان قرار گرفت و تورنمنت با یک اشتباه بزرگ از سوی مدافعان ایران آغاز شد و رحمان رضایی به اشتباه دروازه تیم ملی را باز کرد ولی ایران در ادامه توانست 2 بار توسط جلال حسینی و جواد کاظمیان به گل دست یابد.

پیروزی با کاشته تماشایی مبعلی

تیم ملی در سال 2011 در نخستین مسابقه به دیدار عراق رفت و بازی برای افشین قطبی بسیار بد آغاز شد و عراق در دقیقه 13 توسط یونس محمود به گل رسید ولی تیم ملی در پایان نیمه اول با شلیک غلامرضا رضایی بازی را به تساوی کشاند. این مسابقه می‌رفت که با تساوی 1-1 پایان یابد تا ایمان مبعلی با ضربه ایستگاهی دروازه عراق را باز کرد و تیم ملی به پیروزی دست یافت.

ت ت
کدخبر: 199889 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
      نام:
      ایمیل:
      * نظر:
      آخرین اخبار