کد خبر: ۲۳۲۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
تیم‌ ملی ایران با غلبه بر قطر می‌تواند به انتظاری طولانی پایان دهد و پس از ۴۷ سال به فینال جام‌ ملت‌های آسیا صعود کند.

۱۰ نکته درباره دیدار ایران - قطر

در بازی دوم مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ امروز (چهارشنبه) از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه الثمامه، تیم‌ ملی ایران با قضاوت احمد العلی از کویت به دیدار قطر می‌رود. تیم پیروز این بازی (شنبه) دیدار نهایی را مقابل اردن برگزار خواهد کرد.

۱۰ نکته درباره این مسابقه حساس را در ادامه می‌خوانید:

۱. تیم‌های ملی ایران و قطر تنها تیم‌های جام هستند که به چهار پیروزی در این مسابقات دست یافته‌اند. (در ۹۰ دقیقه)

۲. ایران در هر شش تقابل قبلی با قطر این تیم را شکست داده و در هفت مصاف گذشته با این تیم تنها یک گل خورده است.

۳. تیم‌ملی در ۱۵ رویارویی پیشین با قطر تنها یک‌ بار متحمل شکست شده است، آن هم ۱۴ سال قبل (۲۰۰۹) که در قالب تورنمنت قطر، تیم‌ملی با نتیجه سه بر دو مغلوب رقیب شد.

۴. ایران دو بار در جام ملت‌های آسیا با قطر دیدار داشته که در هر دو بازی با کلین‌شیت به پیروزی رسیده است.

۵. ایران در ۱۸ بازی اخیرش در تمام رقابت‌ها همواره شکست‌ناپذیر بوده است.

۶. تیم‌ملی پس از سه قهرمانی در سه حضور نخستش در جام ملت‌ها، شش بار به نیمه‌نهایی جام ملت‌ها رسیده که در هر شش بار در رسیدن به فینال ناکام بوده که سه بار این اتفاق در ضربات پنالتی رخ داده است. یوزهای فوتبال آسیا در صورت پیروزی در این مسابقه می‌توانند بعد از ۴۷ سال به فینال راه پیدا کرده و این انتظار طولانی را بشکنند.

۷. بهترین برد ایران در برابر قطر با نتیجه شش بر یک در بازی‌های فوتبال غرب آسیا ۲۰۰۸ به دست آمده است و بهترین برد قطر در برابر ایران پیروزی دو بر صفر در سال ۱۳۷۶ در مقدماتی جام‌ جهانی ۱۹۹۸ بود که مانع از صعود مستقیم ایران به جام‌ جهانی شد.

۸. علی دایی با چهار گل و علیرضا واحدی نیکبخت با سه گل بهترین گلزنان ایرانی تقابل دو تیم‌اند و محمد سالم العنزی، ولید حمزه و مجید حسن هر کدام با دو گل زده بهترین گلزنان قطر در رویارویی با تیم‌ملی‌اند.

۹. تیم‌ملی در طول ادوار مختلف جام ملت‌های آسیا پنج بار با مدافعان عنوان قهرمانی مصاف داشته که حاصل آن دو پیروزی، دو تساوی و یک باخت بوده است. تنها باخت ایران به تنها مصاف با مدافع عنوان قهرمانی در مرحله نیمه‌نهایی بازمی‌گردد که سال ۱۹۸۸ از عربستان شکست خورد.

۱۰. ایران در رتبه بیست‌ویکم فیفا و دوم آسیا قرار دارد. قطر هم تیم ششم آسیا و پنجاه‌وهشتم جهان است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار