کد خبر: ۲۳۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مبلغ یارانه تشویقی در طرح کالابرگ الکترونیکی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان رسیده است، اظهار کرد: خانوارها در صورت خرید از فروشگاه‌های معرفی شده می‌توانند مشمول استفاده از این اعتبار شوند.

آنچه درباره نحوه خرید اعتبار تشویقی کالابرگ باید بدانید

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مبلغ یارانه تشویقی در طرح کالابرگ الکترونیکی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان رسیده است، اظهار کرد: خانوارها در صورت خرید از فروشگاه‌های معرفی شده می‌توانند مشمول استفاده از این اعتبار شوند.

علیرضا عسگریان با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به سفره غذایی مردم دارد که طرح‌های سه‌گانه کالابرگ الکترونیکی، ارتقای امنیت غذایی کودکان و مادران دارای کودک شیرخوار از جمله آنهاست، اظهار کرد: از ابتدای امسال طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت پایلوت در برخی استان‌های کشور آغاز شد و اکنون به تمام کشور رسیده است. افراد دهک یک تا سه به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان و دهک چهار تا دهک ۹ مبلغ ۳۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند.

عسگریان گفت: قرار بود این مبلغ در سفره غذایی مردم صرف شود اما چون زیرساخت وجود نداشت یارانه نقدی به مردم تعلق گرفت اما خوشبختانه چند ماه قبل زیرساختی مهیا شد تا مردم اگر ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خود را خرید می‌کردند ۱۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی شارژ می‌شد تا بتواند خرید بیشتری انجام دهند.

وی گفت: در طرح فجرانه که برای مدت ۳ ماه است و تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ ادامه دارد، اعتبار تشویقی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است. برای این کار کافیست مردم به ۲۱۰ هزار فروشگاهی که به شبکه ملی اعتبار (طرح کالابرگ الکترونیک) متصل هستند مراجعه و از آن‌ها خرید کنند. یک برنامه کاربردی به نام «شما» توسعه داده شده است که مردم می‌توانند با نصب و ورود به آن از فروشگاه‌های نزدیک محل سکونت خود باخبر شده و از آن‌ها خرید کنند.

معاون وزیر رفاه تصریح کرد: از هفدهم بهمن‌ماه یارانه اعتباری ۲۲۰ هزار تومان در حساب تمامی افراد خانوار دهک های اول تا هفتم درآمدی شارژ می‌شود و خانوار می‌توانند با خرید از فروشگاه‌های معرفی شده از این اعتبار استفاده کنند. این مبلغ ۲۲۰ هزار تومان بوده و باید از ۱۱ قلم کالای معرفی‌شده خریداری شود.

عسگریان با بیان اینکه مبلغ یارانه را می‌توان نقدی برداشت کرد، اما اعتبار تشویقی شارژ شده صرفاً باید از طریق خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد استفاده شود، خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم تمام طرح‌های حمایتی برای ارتقای امنیت غذایی و اطمینان از مصرف اقلام غذایی مورد نیاز گروه‌های هدف از طریق بستر کالابرگ الکترونیکی و به صورت اعتباری ارائه خواهدشد تا کالری مورد نیاز مردم تامین شود.

مزیت بزرگ طرح فجرانه حذف شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان است البته مبلغ اعتبار تشویقی قابل ذخیره شدن نیست و باید در همان ماهی که اختصاص داده می‌شود، صرف خرید کالاهای موجود در سبد شود.

طرح فجرانه به مدت سه ماه و تا ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد و ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع برای هر ماه برای این طرح در نظر گرفته شده است.

یارانه نقدی اعضای خانوارها متعلق به مردم است و اختیار دارند که در هرجایی می‌خواهند مصرف کنند. این اعتبار یارانه تشویقی مازاد به یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی نقدی است و کسانی از آن بهره‌مند می‌شوند که در طرح کالابرگ خرید کنند.

نکات مهم طرح فجرانه یا اعتبار تشویقی کالابرگی

طرح فجرانه در بستر شبکه ملّی اعتبار(شما) با عاملیت شرکت مجری طرح(فارا) و همکاری سایر دستگاه‌ها اجرایی خواهد شد، در این راستا موارد زیر باید مدنظر قرار گیرد:

۱- میزان حمایت دولت از ۱۲۰ هزار تومان(اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

۲- یارانه‌بگیران متقاضی باید توجه داشته باشند قیمت روز اقلام فوق براساس کالاهای مرجع بوده و در خصوص کالاهایی با قیمت بالاتر مابه‌التفاوت را از محل حساب خود پرداخت خواهند کرد.

۳- شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان جهت دریافت ۲۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی در این طرح حذف شده است.

۴- دهک‌های یک تا هفت درآمدی، مشمول اعتبار جدید بوده و یارانه‌بگیران این دهک‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های عضو طرح ملّی کالابرگ الکترونیک نسبت به خرید اقلام اساسی و بهره‌مندی از این حمایت تشویقی اقدام کنند.

۵- متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملّی اعتبار(۲۱۰ هزار فروشگاه خُرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق‌کوروش، جانبو، هفت، دیلی‌مارکت، گندم، هایپرفامیلی، وال‌مارکت، محسن، مینومارت، ترقی و فروشگاه‌های اینترنتی اسنپ مارکت و دیجی کالا) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

هموطنان عزیز برای شناسایی این فروشگاه‌ها می‌توانند به نرم‌افزار کاربردی شما مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده نمایند. برای دریافت این نرم افزار می‌توانند به سکوهای بازار، مای‌کت و یا سایت shoma.sfara.ir مراجعه کنند. همچنین از طریق اجرای کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* می‌توانند لینک نصب این نرم‌افزار را دریافت کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار