کد خبر: ۲۳۳۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
آسانسورهای ضد زلزله، نسل جدید تجهیزات بالابری در ساختمان های مرتفع و آسمان خراش ها هستند که بسیار مورد توجه واقع شده اند. به ویژه ساکنین شهرهایی که در مناطق زلزله خیز قرار دارند، بیشتر از این تجهیزات استقبال کرده اند.

آسانسورهای ضد زلزله، نسل جدید تجهیزات بالابری در ساختمان های مرتفع و آسمان خراش ها هستند که بسیار مورد توجه واقع شده اند. به ویژه ساکنین شهرهایی که در مناطق زلزله خیز قرار دارند، بیشتر از این تجهیزات استقبال کرده اند. مهندسان نیز خرید پک آسانسورهای مقاوم به زمین لرزه را در فهرست برنامه های خود قرار می دهند. بی شک، بهترین شرکت آسانسور، مرجع خوبی برای کسب اطلاعات بیشتر، استعلام قیمت های به روز و خرید این نوع آسانسورها است.

آسانسورهای ضد زلزله و راه های ایمنی هنگام وقوع زلزله

می دانید که زمین لرزه یکی از نیروهای وحشتناک طبیعت است و خسارت های هولناک را بر جای می گذارد. شدت زلزله در مناطق مختلف، متفاوت است. بسیاری از شهرها از این پدیده مخرب، تأثیر می پذیرند. بنابراین تمامی مجریان پروژه های ساختمانی، مهندسان و پیمانکاران باید برنامه ریزی های دقیق را برای مقاوم سازی سازه های شهر و حومه شهر انجام بدهند.

سازه های مقاوم در برابر زلزله، به طور مثال، آسانسورهای ضد زلزله، و نصب تجهیزات حفاظت شخصی، بهترین کار برای ایمن سازی زیرساخت های ساختمان ها است.

 

پدیده زمین لرزه در هر جایی ممکن است رخ دهد!

زلزله می تواند بسیار مخرب و ویرانگر باشد. آسیب های سنگین به ساختمان ها و زیرساخت ها، مختل شدن راه ها و حتی تلفات جانی، نمونه هایی از این اثرات ناگوار هستند. زمینی که ما در آن زندگی می کنیم به ندرت آرام است؛ برخی مناطق مانند اندونزی، ژاپن، سواحل غربی آمریکای شمالی و جنوبی یا بخش هایی از خاورمیانه، فعال تر از مناطق دیگر هستند. در اروپا، پوسته زمین نیز به طور جزئی، پایدار است. شاید وقتی در حال خواندن این مطلب هستید، زمین زیر پای شما در حال حرکت باشد و شما متوجه نشوید!

سازه هایی که به مرکز زمین لرزه نزدیک تر هستند، بیشتر از سایر نقاط، از این پدیده تأثیر می گیرند. لایه های خاک، پوسته زمین، و حتی سازه های اطراف آن، آسیب ساختاری می بینند. پس بهترین راه محافظت ساختمان ها و سازه های شهر، تقویت و مقاوم سازی آنها است.

آسانسورهای ضد زلزله و راه های ایمنی هنگام وقوع زلزله

آسانسورهای ضد زلزله چه خصوصیاتی دارند؟

همان طور که برای مقاوم سازی ساختمان ها در برابر زلزله، تمهیدات لازم صورت می گیرد، و سازه از نظر انتخاب مصالح و نوع طراحی پایه ها و فونداسیون، دقیقاً ارزیابی می شود، برای طراحی و ساخت آسانسورهای ضد زلزله نیز همین طور است. این آسانسورها دارای یک سری تجهیزات خاص هستند که حتی در مواقع زمین لرزه نیز به کار خود ادامه می دهند.

شاید نتوانیم موقع وقوع زلزله از آسانسورها استفاده کنیم اما چون حادثه خبر نمی کند، مقاوم سازی آسانسور و کل ساختمان، اهمیت دارد، چون وقتی زمین لرزه رخ می دهد، واکنش عاقلانه بسیار دشوار است! پس اولین نکته در طراحی آسانسور ضد زلزله این است که سیستم های هشدار دقیق و حساس داشته باشد.

از مهم ترین ویژگی های یک آسانسور ضد زلزله این است که سنسورهایی باید برای این تجهیزات نصب شود که کوچک ترین حرکت و انحراف سازه را از تمام جهات، ثبت نماید. نمایشگرهای لمسی نیز این حرکات را نمایش می دهند. وجود سیستم هشدار صوتی در داخل کابین آسانسور نیز از دیگر امتیازات این محصولات است.

در داخل کابین آسانسورهای ضد زلزله، در قسمت دکمه های کنترل حرکت، بخشی تعبیه می شود که در مواقع بروز زمین لرزه، سرنشینان بتوانند آسانسور را در اولین طبقه متوقف کرده و از آن خارج شوند. برای اینکه تمامی قسمت ها و قطعات آسانسورهای ضد زمین لرزه به درستی کار کنند، مهندسان و تکنسین ها باید یک سری کارها را انجام دهند. در قسمت بعدی، چند نکته مهم را در این باره آورده ایم.

 

راهکارهای مقاوم سازی آسانسورهای ضد زلزله + افزایش ایمنی

همه آسانسورهای ضد زلزله باید مجهز به سیستم های لرزه نگار باشند. این سیستم ها باید بتوانند شدت زمین لرزه و زمان وقوع آن را به همراه سیگنال های مرتبط، ثبت و ضبط نمایند. مقاوم ترین مصالح برای ساخت این مدل آسانسورها استفاده می شود اما زیبایی شناختی آن نیز در عین حال، حفظ می گردد.

از نکته های مهم در نصب آسانسورهای ضد زلزله، رعایت استانداردهای ریل ها و کابل های اتصال است. نصب نوسان گیر، به ویژه برای آسانسورهای ساختمان های بسیار مرتفع، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نوسان گیر می تواند نوسانات شدید در کابل های فولادی و سیم بکس متصل به کابین آسانسور را کنترل کند.

کل سازه آسانسور و تمامی قسمت های مربوط با آن باید به خوبی مقاوم سازی شده باشد. مسلح کردن آن با فولاد و بتن پیشرفته، برای توزیع بار و فشار اضافی، یک اقدام هوشمندانه است. تمامی مصالح باید بتوانند نیروهای حاصل از زمین لرزه را جذب و کنترل کنند. این نیروها باید به درستی توزیع شوند تا کمترین آسیب به سازه وارد شود.

سازه و قطعات آسانسورهای ضد زلزله باید مجهز به سیستم های میرایی باشند. این سیستم ها می توانند انرژی زیاد زمین لرزه را هدر بدهند و تأثیر کمتری روی سازه وارد می شود. این سیستم ها در راستای نوسان گیرها عمل می کنند و ارتعاشات را کاهش می دهند.

تمامی مصالح و مواد به کار رفته در ساخت آسانسورهای ضد زلزله باید ضد حریق نیز باشند. آتش سوزی در ساختمان ها، هنگام زمین لرزه، امری اجتناب ناپذیر است. پس کابین آسانسور و سایر قسمت ها باید در برابر حریق، مقاوم باشد و این امر با استفاده از پوشش های مقاوم به آتش، میسر خواهد بود.

نکته آخر برای تأمین ایمنی آسانسورهای ضد زلزله، اهمیت دادن به بازرسی، سرویس آسانسور و تعمیرات – نگهداری کل سیستم است. همه قسمت های الکتریکی، کابل ها و اتصالات و بخش های نرم افزاری باید به دقت بازرسی شوند. این می تواند ماهانه انجام گیرد و نقش مهمی در ایمنی آسانسورها دارد.

 

خرید آسانسور ضد زلزله از بهترین شرکت آسانسور در اصفهان

شرکت آسانسور فعال، بهترین و معتبرترین مرجع برای خرید انواع آسانسورهای ایمن و پیشرفته است. چنانچه به مقاوم سازی سازه های مدرن خود اهمیت می دهید و قصد تجهیز آسانسورها را دارید، می توانید روی تجربه و تخصص این مجموعه صنعتی – تولیدی حساب کنید.

انواع آسانسورهای 4 تا 12 نفره برای ساختمان های مسکونی و تجاری در دسترس هستند و کیفیت همه آنها تضمین شده است. در کنار شرکت آسانسور فعال fpflift.com  ساکنین ساختمان، سفری ایمن، همراه با آرامش را تجربه خواهند کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار