کد خبر: ۲۳۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
نبشی آهن از مقاطع فولادی پر کاربرد خصوصا در صنعت ساختمان سازی در بخش نما می باشد. در این مطلب به عوامل موثر بر قیمت نبشی خواهیم پرداخت و یکی از مراجع قیمتی که به صورت آنلاین و لحظه ای به روز ترین نرخ این مقطع فولادی در بازار آهن ایران را منتشر می کند را معرفی می کنیم.

نبشی آهن از مقاطع فولادی پر کاربرد خصوصا در صنعت ساختمان سازی در بخش نما می باشد. در این مطلب به عوامل موثر بر قیمت نبشی خواهیم پرداخت و یکی از مراجع قیمتی که به صورت آنلاین و لحظه ای به روز ترین نرخ این مقطع فولادی در بازار آهن ایران را منتشر می کند را معرفی می کنیم.

نبشی آهن و عوامل موثر بر قیمت این مقطع فولادی

نبشی آهن در یک نگاه

نبشی‌های مقاطعی فولادی می‌باشند که سطح مقطع آن‌ها از دو ظلع عمود بر هم تشکیل شده است. این آهن آلات را به دو روش نورد گرم و سرد تولید می‌کنند. بهتر است بدانید که وظیفه‌ی آن تنها اتصال بخش‌های مختلف سازه به یکدیگر نیست بلکه نقش اصلی آن‌ها یکنواخت کردن توزیع بار جهت جلوگیری از تخریب سازه می‌باشد.

نبشی‌ها از نظر نوع تولید به دو دسته نبشی پرسی و فابریک تقسیم می‌شوند و از نظر ظاهری نیز دارای دو دسته نبشی بال مساوی و نبشی بال نامساوی هستند. ماهیت اولیه نبشی پرسی از فولاد بوده و از شکل دهی ورقی با طول 6 متر که از وسط عرض خم شده می‌سازند. نبشی فابریک نیز از ابتدا به شکل نبشی تولید می‌شود.

نبشی بال نامساوی

نبشی بال نامساوی یک مقطع فلزی پرکاربرد و در دسترس صنعت محسوب می‌شود. همانطور که از نام این محصول پیداست، این نوع نبشی، بال‌هایی با اندازه‌های مختلف دارد که زاویه بین آن‌ها قائم است و می‌توان گفت از به همان روش اصلی تهیه نبشی، تولید و در بازارعرضه می‌شود. از مزایای این نوع نبشی، موجودی فراوان در عین مقرون به صرفه بودن آن است.

نبشی آهن و عوامل موثر بر قیمت این مقطع فولادی

نبشی بال مساوی

پروفیل نبشی بال مساوی یا Equal Angle L-profile، نوعی از پروفیل نبشی است که اندازه دو بعد آن با هم مساوی است. به عبارتی، ضلع‌های عمودی یکسانی داشته و شکل آن مشابه یک حرف L است.

کاربرد نبشی در صنایع مختلف

این محصول فولادی از مقاطع مهم در صنعت ساختمان به شمار می‌آید که دارای کاربردهای فراوانی است که در قسمت زیر چند نمونه‌ از کاربرد نبشی را آورده‌ایم:

  • در ساخت قاب‌ها و سازه‌های فلزی
  • برای اتصال تیرآهن به بیم‌های باربر، ستون‌ها به صفحات در عملیات فونداسیون در ساختمان‌سازی از نبشی‌هایی با سایز ۵۰ تا ۱۵۰ میلی‌متر استفاده می‌کنند.
  • برای برقراری اتصالات ساده از نبشی استفاده می‌نمایند. اتصال گیردار، اتصال نیم‌گیردار، اتصال نبشی جان از جمله اتصالات ساده به شمار می‌آیند.
  • برای بال بالایی تیرچه در سقف‌های کرمیت مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای همین آن را در داخل بتن پوششی قرار می‌دهند.

روش تولید

نبشی ها به شیوه های مختلفی تولید می شوند و تولیدکنندگان روش های مختلفی را می توانند برای این کار، انجام دهند. به طور کلی می توانیم بیان کنیم که انواع نبشی ها می توانند به دو صورت نورد سرد یا نورد گرم تولید شوند.

 لذا، هر یک از این روش ها از نظر نوع و تعداد تجهیزات، سرعت تولیدشان، مقدار نیرو و انرژی مصرف شده، کیفیت خروجی و... با هم فرق می کنند. به همین دلیل، اگر تغییری در روند هر یک از این روش ها صورت گیرد، طبیعی است که قیمت نبشی ها تغییر نمایند.

عوامل موثر بر قیمت نبشی فولادی

عوامل بسیار زیادی وجود دارند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر قیمت نهایی انواع نبشی تاثیر مثبت و یا منفی می گذارند. به عبارتی دیگر می توان بیان کرد که تعدادی از عوامل وجود دارند که سبب افزایش و یا کاهش قیمت نبشی می شوند که برخی از مهم ترین آن ها، شامل موارد زیر می باشند:

  • قیمت مواد اولیه
  • هزینه ‌های حمل و نقل نبشی
  • افزایش و یا کاهش میزان عرضه و تقاضا
  • نوسانات قیمت دلار
  • قیمت نفت
  • سیاست ‌های داخلی کشور

همانگونه که مشاهده نمودید، عوامل موثر بر قیمت نبشی آهن، دقیقا همانند عواملی است که بر قیمت سایر مقاطع فولادی اثرگذار هستند. این موارد بر قیمت انواع میلگرد، تیرآهن و ورق آهن نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیر خود را می گذارند.

در این میان برند تولید کننده که همان کارخانه تولید کننده این مقطع فولادی می باشد نیز از عوامل موثر بر قیمت آن است. برای نمونه نام چندین برند نام آشنا در صنعت نبشی و ناودانی را در ادامه ذکر نموده ایم که در قیمت دارای تفاوت هایی با یکدیگر می باشند:

  • نبشی ماهان ذوب
  • نبشی نصر آذربایجان
  • نبشی نستا
  • نبشی سپهر ایرانیان
  • نبشی منظومه
  • نبشی ظهوریان مشهد
  • نبشی جاوید بناب
  • نبشی آریان فولاد
  • نبشی ناب تبریز
  • نبشی شکفته مشهد

به طور کلی تمامی عوامل ذکر شده در قبل، بر روی قیمت نبشی برندهای مختلف به صورت یکسان تاثیر گذار است اما همانند انواع محصولات در صنایع مختلف که نام برند همواره بر قیمت نهایی محصول اثر می گذارد، در مورد نبشی و ناودانی هم این مورد صدق می کند.

قیمت انواع نبشی در بازار آهن ایران

نبشی در سایزهای 3، 4 و 5 را می توان از پر مصرف ترین و به تبع آن پرتقاضاترین سایزهای این محصول در بازار آهن دانست. قیمت نبشی در اصفهان نیز از پر جستجو ترین عبارات در گوگل می باشد و این موضوع بیانگر اهمیت بازار آهن اصفهان در کشور است.

همچنین به جهت وزن، نبشی ها در دو نوع سبک و سنگین در بازار خرید و فروش می شوند. چنان‌چه ضخامت نبشی پایین باشد، نبشی از نوع سبک و در صورتی که ضخامت بالایی دارا باشد، نبشی از نوع سنگین خواهد بود.

نبشی ۳ در ۳ دارای ابعادی معادل با ۶۰۰ × ۳ × ۳ سانتی متر و وزنی برابر با ۷ کیلوگرم می‌باشد. نبشی ۳ به طور معمول با طول ۶ متر ساخته و عرضه می‌گردد و با قیمت حدودی ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد. به طور کلی می‌توان قیمت تمامی پروفیل‌های نبشی را با بهره‌گیری از فرمول زیر بدست آورد:

ضخامت نبشی (متر) × طول (متر) × اندازه بال‌ها (متر) × ۷۸۵۰ × ۲ = وزن محصول (کیلوگرم)

که برای به دست آوردن قیمت یک شاخه 6 متری از این محصول، وزن به دست آمده را در قیمت یک کیلو از آن ضرب می کنیم.

آهن باکس مرجع آنلاین قیمت ناودانی و نبشی

همانگونه که وعده داده بودیم، اکنون قصد معرفی یکی از مراجع قدیمی و معتبر در زمینه اطلاع رسانی قیمت روز آهن آلات و محصولات فولادی در بازار اهن ایران را داریم.

آهن باکس، برند تجاری متعلق به شرکت سورین کیان مهر اسپادانا در قلب قطب فولاد ایران شهر اصفهان می باشد که از طریق آدرس www.ahanbox.com در دسترس قرار دارد.

شما از طریق سایت آهن باکس نه تنها قادر به رصد و بررسی لحظه ای قیمت انواع نبشی و ناودانی هستید، بلکه امکان خرید این مقطع را با بهترین نرخ بازار دارید.

کارشناسان دفتر فروش شرکت بازرگانی آهن فروشی سورین کیان مهر اسپادانا پس از دریافت سفارشات از مشتریان در سریع ترین زمان ممکن نسبت به صدور پیش فاکتور برای خریدار و دریافت رسیدهای پرداخت، بلافاصله با هماهنگی مشتری از طریق شبکه حمل و نقل این مجموعه، سفارش مشتری را ارسال می نماید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار