کد خبر: ۲۳۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
سازمان هواشناسی اعلام کرد:
طبق پیش بینی سازمان هواشناسی از امروز تا دوشنبه بارش برف و باران، کاهش محسوس دما و کولاک برف در ۲۱ استان فراگیر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد و نارنجی فعالیت سامانه بارشی فراگیر، اعلام کرد: از امروز تا دوشنبه بارش باران و برف، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما و کولاک برف روی می‌دهد. این شرایط امروز استان های گیلان، غرب مازندران، نیمه شمالی فارس، ارتفاعات گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خراسان رضوی و شمال ایلام را در بر می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، فردا هم فعالیت سامانه بارشی گسترده‌تر شده و در استان‌های قم، تهران، البرز، مازندران، گیلان، ارتفاعات گلستان، اصفهان، نیمه شرقی لرستان، شمال و شرق خوزستان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و بوشهر فعالیت می کند.

برای دوشنبه این شرایط در استان های قم، البرز، تهران، غرب مازندران، گیلان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رخ خواهد داد.

توصیه می شود برای مواجهه مناسب با این شرایط نسبت به پرهیز از سفرهای غیر ضروری بویژه در گردنه های برف گیر و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و استحکام سازه های موقت اقدام شود.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار