کد خبر: ۲۳۳۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
مالکان بعدی تیم‌های استقلال و پرسپولیس در کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص شدند و با واگذاری امتیاز دو تیم آنها دیگر برای حضور در لیگ نخبگان آسیا مشکلی نخواهند داشت.

کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال ایران هشدار داده است اگر تکلیف مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس مشخص نشود، به این دو تیم اجازه حضور در لیگ نخبگان آسیا را نخواهد داد.

وزارت ورزش و جوانان فصل گذشته این وزاتخانه را مالک تیم پرسپولیس و اقتصاد و دارایی را مالک باشگاه استقلال معرفی کرد اما بعدها مشخص شد اصلا واگذاری صورت نگرفته است و مالک هر دو تیم وزارت ورزش و جوانان است. اگر استقلال به بهانه بدهی به استراماچونی از جدول بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته نمی‌شد، پرسپولیس نمی‌توانست در بازی‌ها حاضر شود.

بر اساس تصمیم جدیده هیئت دولت ۵۱ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به تامین اجتماعی و ۵۱ درصد سهام باشگاه استقلال به پتروشیمی واگذار می‌شود. ۴۹ درصد سهام باقی مانده از هر دو باشگاه به مردم واگذار می‌شود.

به نوعی می‌شود گفت مهمترین تغییر در مالکیت دو باشگاه سهم ۵۱ درصدی دولت است که باز هم بیشتر از بخش خصوصی است و از سویی می‌توان به تفکیک مالکیت دو باشگاه اشاره کرد که این مد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا بوده است. AFC با حمایت ارگان‌های دولتی از تیم‌های فوتبال هیچ مشکلی ندارد.

بیشتر بخوانید: نامه‌های پنهانی طلبکاران استقلال و پرسپولیس به کنفدراسیون فوتبال آسیا!

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار