کد خبر: ۲۳۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
حساب‌ها و صفحات اجتماعی شبکه خبری عربی العالم در تمام شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، ایکس و یوتیوب مسدود شدند.هیچ توضیحی در این خصوص، داده نشد.

به گزارش شبکه شرق، همه حساب‌های کاربری شبکه العالم در فیسبوک، اینستاگرام، یوتیوب و ایکس مسدود شدند.

حساب‌ها و صفحات اجتماعی شبکه خبری عربی العالم در همه شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، ایکس و یوتیوب مسدود شدند.هیچ توضیحی در این خصوص، داده نشد.

در موج جدید اعمال سانسور رسانه ای غرب علیه ایران، فیسبوک صفحه اصلی شبکه العالم را به رغم معتبر بودن آن، روزگذشته در اینستاگرام مسدود کرد و صفحه های ویژه اخبار سوریه و یمن را در فیسبوک حذف کرد و این در حالی است که چند ماه پیش نیز صفحه اصلی شبکه العالم در فیسبوک محدود شده بود.

فیسبوک صفحه معتبر العالم در اینستاگرام را به بهانه اینکه این صفحه حدود سه سال پیش تصویر شهید عماد مغنیه را منتشر کرده بود، به یکباره و بدون هیچ هشداری مسدود کرد، این در حالی است که این شرکت معمولا پیش از مسدود کردن صفحه ای برای مدت معین، با اعلام اخطار نسبت به این موضوع هشدار می دهد.

مسئله جالب توجه این است که اگر فرض کنیم که انتشار تصویر شهید عماد مغنیه از نظر اینستاگرام تخلفی است که از سوی صفحه شبکه العالم صورت گرفته است چرا اینستاگرام پس از ۳ سال به این مساله واکنش نشان داد؟ و مساله مهمتر اینکه شبکه های خبری دیگری همچون العالم در آزادی کامل تصاویر مرتبط به مقاومت لبنان و فلسطین را منتشر می کنند اما با آنان همچون شبکه العالم تعامل نمی‌شود.

شایان ذکر است که شرکت فیسبوک چند ماه قبل و همزمان به حمله موشکی ایران به پایگاه اشغالگران آمریکایی عین الاسد در عراق،در پاسخ به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، نیز محدودیت هایی را جهت فعالیت شبکه العالم در فیسبوک اعمال کرد و توئیتر نیز همه حساب های کاربری مربوط به شبکه العالم را مسدود کرده و مانع از ایجاد حساب کاربری جدید توسط این شبکه در توئیتر شد.

این اولین بار نیست که حساب های کاربری العالم در شبکه های اجتماعی مورد سانسور و هجمه قرار می گیرند، چندین سال است که به رغم درخواست های مکرر رسمی شبکه العالم، فیسبوک از اعطای علامت تیک آبی به حساب کاربری این شبکه خودداری می‌‎کند.

منبع: برنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار