کد خبر: ۲۳۳۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
رئیس اتحادیه صنف قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران گفت: قیمت زولبیا و بامیه برای ماه رمضان در واحدهای درجه یک ۱۷۰ هزار تومان و در واحدهای درجه دوم ۱۴۰ هزار تومان تعیین شده است. این نرخ دولتی است و برای ماه مبارک هر سال مصوب می‌شود. شیرینی قیمت دستوری ندارد ئو بر اساس عرضه تقاضا و ماده اولیه قیمت تعین میوشد.

به گزارش صدای بورس،علی بهره‌مند، رئیس اتحادیه صنف قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران، درباره قیمت شیرینی و زولبیا و بامیه به «انتخاب» گفت: قیمت زولبیا و بامیه برای ماه رمضان در واحدهای درجه یک ۱۷۰ هزار تومان و در واحدهای درجه دوم ۱۴۰ هزار تومان تعیین شده است. این نرخ دولتی است و برای ماه مبارک هر سال مصوب می‌شود. شیرینی قیمت دستوری ندارد ئو بر اساس عرضه تقاضا و ماده اولیه قیمت تعین میوشد.

وی در ادامه در رابطه با گران شدن مواد اولیه شیرینی بیان کرد: شیرینی در ایران خیلی گران نیست، اما وقتی مواد اولیه گران می‌شود گرانی ناگزیر است. تورم‌های مقطعی واحدهای قنادی ضرر می‌کنند. ما دوست داریم شیرینی کیلویی ده هزار تومان باشد نه اینکه به ۲۰۰ هزار تومان برسد. شکر در ۱۵ روز اخیر ۱۲ هزار تومان گران شده است. اکثر اقلامی که ما استفاده می‌کنیم تا حد ۶۰ درصد وارداتی است؛ اگر دلار گران شود، شیرینی هم گران می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران، درباره واحدهای صنفی شیرینی فروشی تهران اظهار داشت: آمار دقیقی از واحدها نداریم، اما نسبت به سال گذشته تعداد شیرینی فروشی‌ها کم شده است. سابقه تاریخی کافه متعلق به کافه قنادی بوده است و صد سال قدمت دارد؛ کل آمار ما حدود ۱۶۰۰ کافه قنادی و قنادی و شیرینی فروشی در تهران فعال است. الان یک یخچال شیرینی فروشی چندین میلیون است، یک فر قنادی ۵۰۰ میلیون است. یک مغازه قنادی نزدیک ۳ میلیارد تومان است. در نتیجه احداث یک واحد شیرینی فروشی گران است.

بهره‌مند درباره ایجاد مجموعه‌های غیررسمی شیرینی فروشی گفت: خواسته من این است که مردم خریدهایشان را واحدهایی که پروانه دارند خرید کنند. در این ایام تجربه نشان داده که برخی افراد سودجو در این یک ماهه کنار شغلشان دخالت در کار ما می‌کنند و بدون تخصص زولبیا و بامیه می‌فروشند؛ مردم هم به خاطر مقداری پایین‌تر بودن قیمت سراغ آن‌ها می‌روند. خواهش من این است که از واحدهای غیرقنادی اصلاً شیرینی خریداری نکنند. ما نظارت بهداشت و بازرسی و اصناف را هر ۱۵ روز داریم، اما این واحدها نظارت نمی‌شوند.

منبع: انتخاب

کد خبر 491447
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار