کد خبر: ۲۳۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
وزیر صنعت گفت: سال آینده از شرکت‌هایی حمایت خواهد شد که دانش بنیان و دارای فعالیت صادرات محور بوده و در کیفیت با دیگر کشورها رقابت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس علی آبادی با اشاره به اینکه سال آینده از شرکت‌هایی حمایت خواهد شد که فعالیت آن‌ها صادرات محور بوده و در کیفیت تولید با دیگر کشورها رقابت کنند، گفت: توجه به معیارهای کمی و کیفی از سوی واحدهای تولیدی بسیار مهم و شرکت‌های تولیدی تنها نباید به فکر تامین کالای مورد نیاز بوده و باید امکان تامین محصولات مورد نیاز بازار مناطقه را نیز داشته باشند.

وی افزود: برای تسهیل در صادرات شرکت های رعایت کننده معیارهای مد نظر وزارت صنعت مشوق‌هایی همچون تامین ارز در نظر گرفته شده است. دانش بنیان بودن یکی از اولویت های ارائه بسته های مشوقی بوده و از تمام  شرکت ها انتظار می‌رود این شاخص‌ها را رعایت کنند.

علی آبادی ادامه داد: برخی سیاست‌ها ممکن است برای صادرکنندها مشوق نباشد. به عنوان مثال برگشت ارز در مواردی برای صادرکننده مشکلاتی را به همراه داشته باشد. همچنین باید مسیر برای امر صادرات تولیدکنندگان هموار شود. به عنوان مثال اگر شرکت دانش بنیان صادرات کالا انجام داد باید بتواند از ارز برای ورود کالاهای موردنیاز استفاده کند.

انتهای پیام

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار