کد خبر: ۲۳۴۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از احضار مدیرعامل «شرکت موبایل موسوی» خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، حسین رحیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در نشست خبری پایان سال با اصحاب رسانه با بیان این که پلیس امنیت اقتصادی با تشکیل «قرارگاه انتظامی امین» به استقبال نوروز رفته است، گفت: پلیس امنیت اقتصادی فراجا نیز در تعطیلات نوروز مانند دیگر پلیس‌های تخصصی فعال است و تعطیلی ندارد. این پلیس تخصصی به عنوان یکی از پلیس‌های اثرگذار در سال ۱۴۰۲ با برنامه‌ریزی کامل تلاش کرد تا با دانه‌درشت‌های متخلف در حوزه اقتصادی برخورد کند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر تشدید برخورد‌های انتظامی با خودرو‌های شوتی، اظهار داشت: خودرو‌های شوتی یک معضل جدی هستند که به صورت گروهی و بی‌رحمانه در محور‌های مواصلاتی حرکت می‌کنند و به دلیل رفتار‌های غلط ترافیکی آن‌ها، ۵۶۴ نفر در سال ۱۴۰۲ جان خود را از دست داده‌اند. در ۱۱ ماهه ابتدایی سال جاری ۳۰ هزار خودروی شوتی قاچاق‌بر توقیف شده‌اند، البته فقط ۲۴ خودروی شوتی مصادره شده‌اند، در حالی که طبق قانون اگر خودرویی در این زمینه تکرار تخلف داشته باید مصادره شود.

این مقام ارشد انتظامی درباره عملکرد پلیس گمرک کشور در سال ۱۴۰۲ نیز بیان کرد: پلیس گمرک که در ۴۰ مبادی مرزی رسمی کشور فعال است، در ۱۱ ماهه ابتدایی سال جاری بیش از ۱۶۰ هزار اسناد گمرکی را بررسی کرده و بیش از یک هزار پرونده ظن به قاچاق را کنترل کرده است و ارزش کالا‌های کشف‌شده در این حوزه با رشد ۹۹۸ درصدی روبه‌رو بوده است و ۱۰۰ متهم مهم و دانه‌درشت با فعالیت همکارانم در پلیس گمرک کشور در این مدت دستگیر شده‌اند.

رحیمی با بیان این که در ۱۱ ماهه ابتدایی امسال، میزان تشکیل پرونده‌های مربوط به سکه طلا در پلیس امنیت اقتصادی ۲۲۳ درصد افزایش یافته است، عنوان کرد: در ۱۱ ماه نخست سال ۱۴۰۲، میزان کشفیات لوازم خانگی قاچاق ۱۵۷ درصد، محصولات دخانی قاچاق ۹۰ درصد، البسه قاچاق ۹۰ درصد و کالا‌های ممنوعه قاچاق ۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است که تلاش جدی همکارانم در تشدید مبارزه با قاچاق کالا در سال جاری را نشان می‌دهد. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از احضار مدیرعامل «شرکت موبایل موسوی» که در حال حاضر به عنوان اسپانسر باشگاه فوتبال استقلال تهران فعالیت می‌کند به پلیس امنیت اقتصادی و اعلام تذکر به این شرکت درباره موارد مربوطه خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ موفق به تشکیل معاونت امنیت اقتصاد دیجیتال در پلیس امنیت اقتصادی فراجا شدیم و اخیرا ۸ سامانه جدید را در همایش فرماندهان پلیس امنیت اقتصادی با حضور فرمانده کل انتظامی کشور راه‌اندازی کردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با تلاش‌های همکارانم در معاونت اقتصاد دیجیتال پلیس امنیت اقتصادی، ۲۰ تارنمای متخلف که در حوزه لوازم خانگی قاچاق فعال بودند، شناسایی و مسدود شدند. البته در مجموع از ابتدای تشکیل این معاونت تا امروز تعداد ۲۹۹ تارنمای متخلف شناسایی و ۱۲۵ صفحه مسدود و برای ۵ صفحه پرونده قضایی تشکیل شده است.

منبع : ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار