کد خبر: ۲۳۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
بازار سرمایه، آخرین روز سال را در حالی پشت سر گذاشت که به کام سهامداران شد و شاخص کل و هم‌وزن یک رشد قابل توجهی را رقم زدند.

به گزارش صدای بورس، آخرین روز معاملاتی سال در حالی رقم خورد که شاخص کل یک رشد قابل توجه را به ثبت رساند و توانست با رشد ۳۴ هزار واحدی به، معادل ۱.۶ درصد بازدهی مثبت نسبت به روز گذشته، به ثبت برساند. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز رشد ۱.۱۹ درصدی، معادل ۸ هزار و ۷۹۴ واحد را رقم زد. ارزش ۲۴ هزار معامله در بازار نقدی بورس تهران، ۷۲ هزار میلیارد ریال براورد شد که حجم آن‌ها ۱۰ میلیارد برگ سهم است.

در بازار نقدی فرابورس نیز، شاخص کل ۲۹۹ واحد رشد را رقم زد و ارزش ۱۸۳ هزار معامله، حدود ۴ میلیون میلیارد ریال به ثبت رسید و حجم معاملات حدود ۱۰ هزار میلیارد برگ سهام بود.

نمادهای مثبت و منفی

در آخرین روز بازار سرمایه، ۵۱۲ نماد، لباس سبز داشتند و ۷۰ نماد از میان ۶۴۷ نماد قرمزپوش شدند و این بدان معناست که ۷۹ درصد بازار مثبت و ۱۰ درصد بازدهی منفی به ثبت رساندند.

بیشترین‌ها

نمادهای فملی، فولاد، شپنا و وبملت بیشترین تاثیر مثبت را شاخص کل بورس داشتند و همچنین در این بازار شستا، فولاد، وبملت و شپنا جزو نمادهای پرتراکنش بازار شدند.

آریا، زاگرس، بپارس و تجلی بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند و نمادهای آردینه، بیوتیک، خاور و فصبا جزو پرمعامله‌ترین نمادهای بازار فرابورس به حساب آمدند.

ارزش معاملات نمادهای فولاد، شستا، وبملت و فملی نسبت به سایر نمادها برتری داشت.

حجم معاملات نمادهای شستا، وبملت، وبصادر و خساپا در صدر جدول بازار بود.

بیشترین ارزش بازاری متعلق به نمادهای فارس، فولاد، فملی و شپنا شد.

حقیقی‌ها در نمادهای سآبیک، کیمیاتک، رافزا و بیوتیک قدرت خرید بیشتری را به ثبت رساندند.

صنایع برتر

صنایع سرمایه‌گذاری، تولید فلزات گران‌بهای غیرآهن، آهن و فولاد و فرآورده‌های نفتی، چهار صنعتی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص کل گذاشتند، همچنین صنایع فلزی، حمل و نقل بار زمینی، فرآورده‌های نفتی و سایر محصولات کانی‌های غیرفلزی بیشترین بازدهی را در آخرین روز معاملاتی سال به ثبت رساندند.

کد خبر 492131
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار