کد خبر: ۲۳۴۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۷
باشگاه خبرنگاران جوان : یک پسر نوجوان ۱۵ ساله در حمله تروریستی مسکو جان صدها نفر را نجات داد.

پسر نوجوان ۱۵ ساله‌ای که به صورت پاره وقت در سالن کنسرت «کروکوس» در حومه مسکو کار می‌کرد، در زمان وقوع حمله به جای آنکه وحشت کند، به سرعت به خود مسلط شد و توانست با تکیه بر دستورالعمل‌هایی که پیش‌تر به او داده شده بود، جان بیش از صد نفر را نجات دهد.

به گزارش اسپوتنیک، این پسر نوجوان کلاس هشتمی «اسلام» نام دارد. او که در رختکن سالن کار می‌کرد، می‌گوید پیش‌تر در یک جلسه توجیهی آموزش دیده بود که در زمان وقوع حوادث اضطراری باید چه کار‌هایی انجام دهد. 

«اسلام» در جریان تیراندازی و آتش‌سوزی موفق شد جمعیت وحشت زده را از یک گذرگاه باریک به محلی امن در بیرون سالن هدایت کند و جان بیش از صد نفر را نجات دهد.

گفتنی است، شب گذشته سالن کنسرت «کروکوس» در حومه مسکو هدف حمله تروریستی قرار گرفت. سرویس‌های اطلاعاتی روسیه می‌گویند بر اثر تیراندازی افراد مسلح در این سالن دست کم ۱۴۳ نفر کشته شده‌اند. 

الکساندر بورتنیکوف، مدیر سرویس امنیت فدرال روسیه می‌گوید ۱۱ مظنون در ارتباط با این حادثه دستگیر شده‌اند که ۴ نفر آنها به طور مستقیم در آن دخیل بودند. گفته می‌شود افراد مذکور در منطقه «بریانسک» که هم مرز با اوکراین است، بازداشت شده‌اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه فردا (یکشنبه) را عزای عمومی اعلام کرده است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار