کد خبر: ۲۴۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
کتاب اطلس کشتی‌سازی‌های ایران به همت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور انعکاس توانمندی‌های داخلی در صنعت کشتیرانی به چاپ رسید.
به منظور انعکاس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ساخت شناور در داخل کشور و شناخت بیشتر زیرساخت‌های داخلی در این حوزه، ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی با همکاری انجمن مهندسی دریایی و کارخانجات کشتی‌سازی، اقدام به گردآوری و تجمیع اطلاعات کشتی سازی‌های داخل کشور کرده است.
 
کتاب اطلس کشتی‌سازی‌های کشور با هدف انعکاس توانمندی داخلی در صنعت کشتی‌سازی و افزایش قدرت تصمیم گیری و برنامه‌ریزی استراژیک و همچنین به منظور تولید شناور در داخل کشور و حمایت از صنعت کشتی‌سازی و در نهایت جلوگیری از واردات شناور از خارج به چاپ رسیده است.
 
این کتاب اطلاعاتی همچون تجهیزات به آب اندازی و از آب گیری، تجهیزات اصلی یاردها، اسکله‌ها، پارکینگ‌ها و کارگاه‌ها، ظرفیت سالیانه ساخت و تعمیر شناور همچنین شناورهای ساخته شده به تفکیک یارد سازنده را در اختیار علاقه‌مندان و فعالان این حوزه قرار می­‌دهد.
 
بر اساس اعلام ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وجود اطلاعات یکپارچه و منسجم در این حوزه کمک بزرگی به شناخت و تصمیم‌گیری در این صنعت استراتژیک خواهد کرد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: