کد خبر: ۲۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
رئیس فراکسیون تاریخ و توسعه گردشگری با اشاره اسیدپاشی های اخیر اصفهان می گوید امروز برنامه های دولت برای توسعه گردشگری در معرض خطر است. باید با این پدیده شوم با جدیت برخورد شود».
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از خبرگزاری میراث فرهنگی؛ رئیس فراکسیون تاریخ و توسعه گردشگری با اشاره اسیدپاشی های اخیر اصفهان می گوید امروز برنامه های دولت برای توسعه گردشگری در معرض خطر است. باید با این پدیده شوم با جدیت برخورد شود».
 
جواد هروی، رئیس فراکسیون تاریخ و توسعه گردشگری مجلس به اسید پاشی های اخیر در اصفهان اشاره می کند و با تاکید بر این که «رمز بقای یک جامعه امنیت است»، می گوید: تا زمانی که امنیت پایدار در جامعه توسط مدیران پیگیری شود، می توانیم امیدوار باشیم به این که در عرصه های مختلف مثل گردشگری پیشرفت خواهیم کرد و شاهد حضوری جدی تر باشیم.
 
او در ادامه به این موضوع اشاره می کند که موضوع اسید پاشی در اصفهان زمانی به وقوع پیوسته که دولت برنامه هایش را برای توسعه گردشگری آغاز کرده است. او می گوید: زمانی که دولت به دنبال برنامه ریزی برای توسعه فضای حضور گردشگران در کشور است، باید با قدرت از امنیت خودمان دفاع کنیم. این که الان حرکت هایی این گونه بوجود می آید نشان می دهد برنامه های دولت در حال به هم ریخته شدن هستند.
 
به عقیده او اتفاق های این چنینی جز صلب امنیت اجتماعی و ایجاد یک بستر نا امن که می تواند دغدغه ها را افزایش دهد و حضور میهمان های خارجی را تحت تاثیر قرار دهد و آنها را پس بزند، هیچ بازتاب دیگری ندارد.
 
هروی در ادامه تاکید می کند: بازتاب این حرکت ها بر خلاف آنچه تصور می شود خیلی عمیق و جدی است. یعنی اگر چنین حرکتی به وجود بیاید ما باید مدت ها تلاش بکنیم تا این نگاه منفی را از جامعه پاک کنیم. به هیمن خاطر دستگاه های امنیتی باید با شدت به این موضوع ورود پیدا می کردند و نمی گذاشتند کار به اینجا برسد.
رئیس فراکسیون تاریخ و توسعه گردشگری به لزوم پاسخگویی در چنین موضوعاتی اشاره می کند و می گوید: در چنین وضعیتی باید موضوع به سرعت حل شود و به هیجانات جامعه نیز باید پاسخ های مجاب کننده ای ارائه شود. ما باید جامعه را ترمیم بکنیم و خیال جامعه را راحت کنیم که این موضوع زنجیره ای نیست. زنجیره ای شدن این موضوع به جز بازتاب منفی در داخل، می تواند مهمان های خارجی را متواری کند.
 
او در پاسخ به این سوال که «در چنین شرایطی سازمان میراث فرهنگی به عنوان اصلی ترین متولی گردشگری چه وظیفه ای دارد» توضیح می دهد: بالاخره سازمان میراث فرهنگی جدای از حلقه اجرایی کشور نیست و باید در تعامل با دستگاه ها باشد. دستگاه های دیگر کشور هم فقط متولی را سازمان میراث فرهنگی نمی دانند. بحث گردشگری به عنوان یک بحث جدی درآمد زا و اشتغال زا به شمار می آید و طبیعتاً همه دستگاه ها را درگیر می کند.
 
او در پایان اظهاراتش تاکید می کند: «امروز فقط سازمان میراث فرهنگی در معرض خطر نیست. بلکه برنامه های ما برای توسعه فرهنگ گردشگری در معرض خطر است. باید با این پدیده شوم با جدیت برخورد شود. من هرگونه تلاشی را از سوی دستگاه های امنیتی برای از بین بردن  این فضای نا امن توصیه می کنم».

انتهای پیام/
برچسب ها: خطر ، توسعه ، گردشگری
نام:
ایمیل:
* نظر: