کد خبر: ۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
نیمه نخست امسال بیش از یک میلیون گردشگر خارجی به استان خراسان رضوی بویژه شهر مقدس مشهد سفر کرده اند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایرنا؛ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رصوی گفت: ورود گردشگران خارجی به این استان در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 27 درصد رشد داشته است.
 
سید جواد موسوی گفت: نیمه نخست امسال بیش از یک میلیون گردشگر خارجی به استان خراسان رضوی بویژه شهر مقدس مشهد سفر کرده اند.
 
وی بیان کرد: بخش عمده ای از گردشگران خارجی ورودی به مشهد از کشورهای حوزه خلیج فارس هستند اما شاهد رشد ورود گردشگران اروپایی هستیم.
 
موسوی بدون ارائه آمار ورودی دقیق گردشگران اروپایی در نیمه اول امسال گفت: گردشگران اروپایی تمایل فراوانی در بازدید از مکان های تاریخی در استان دارند که این میل در گردشگران عرب بیشتر حضور در مکان های مذهبی است.
 
وی اظهار کرد: استان خراسان رضوی مقصد حدود نیمی از گردشگران خارجی ورودی به کشور است که باید از این فرصت نهایت بهره را گرفت.
 
موسوی با اشاره به اینکه لازم است زیر ساختهای گردشگری بیش از پیش به منظور ارائه خدمات به گردشگران خارجی و نیز داخلی فراهم شود، گفت: معتقدیم شمار گردشگران ورودی به مشهدالرضا (ع) بیش از این است اما به دلیل ثبت نکردن و اعلام دقیق آمار گردشگران خارجی بخشی از آنها در مجموع آمار قرار نمی گیرند.
 
وی افزود: اقامت در واحدهای اقامتی غیر رسمی، منازل شخصی یا سفر شخصی گردشگران خارج از تورهای گروهی از مهمترین عوامل جمع آوری نشدن آمار گردشگران خارجی است.
 
مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی جهان با بیش از 250 هزار نفر ظرفیت اقامت موقت و دائم سالانه میزبان میلیونها گردشگر داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: