کد خبر: ۲۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
در مراسم تفاهمنامه صندوق مهر امام رضا(ع) بر اجرای برنامه‌ توسعه برندهای داخلی و رویکرد حمایت شبکه‌ای از کسب و کارها تأکید شد.

به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛ مراسم امضای تفاهم‌نامه بین صندوق مهر امام رضا (ع)‌ استان تهران و شرکت تعاونی غذایی سالم پاسارگاد با هدف حمایت از ترویج مصرف غذای سالم بین دانش‌آموزان استان تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، عباس شفیعی با بیان اینکه صندوق در دوره جدید فعالیت خود تجدیدنظر ساختاری در نحوه تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط انجام داده است، گفت: در گذشته رویکرد ما پرداخت به صورت خوداشتغالی بود، اما با تجربه‌ای که از آن دوره کسب کردیم برخی فرصت‌ها و تهدیدات را شناسایی کردیم.

مدیر صندوق مهر امام رضا (ع) استان تهران گفت:‌ یکی از تهدیدهایی که پس از اجرای طرح‌های خوداشتغالی نمایان شد، میزان پایداری مشاغل ایجاد شده بود چون در این طرح‌ها مشخص نیست که آیا فرد وام‌گیرنده، توانمندی اداره یک کسب و کار را دارد یا خیر.

وی افزود: به همین دلیل عموماً افرادی که تسهیلات می‌گرفتند با مشکل بازاریابی مواجه می‌شدند و پس از مدت کوتاهی تقاضای تعطیلی یا تغییر کسب و کار را داشتند و پایداری مشاغل آنها از بین می‌رفت.

شفیعی تصریح کرد: مدیریت صندوق با استفاده از تجارب کشورهای مختلف دنیا خصوصاً کشورهای جنوب شرق آسیا به این نتیجه رسید که رویکرد حمایت شبکه‌ای از کسب و کارها را در صدر برنامه‌ها قرار دهد و زمینه حمایت از پشتیبانان را فراهم کند.

مدیر صندوق مهر امام رضا (ع) استان تهران گفت:‌ بر این اساس در حدود یک سال گذشته، برنامه‌ توسعه برندهای داخلی در صندوق مهر پیگیری می‌شود، زیرا برخی برندهایی در کشور فعال هستند که شبکه فروش کافی ندارند، به همین جهت ما طرح‌هایی را در اختیار آنها قرار داده‌ایم که اگر می‌خواهند نمایندگی فروش ایجاد کنند، وارد شبکه ما بشوند.

به گفته وی، با گسترش شبکه نمایندگی فروش، مشاغل زیادی ایجاد می‌شود و چون این تولیدکنندگان به صورت پایدار فعالیت می‌کنند، مشاغل ایجاد شده هم پایدار خواهد بود.

شفیعی تصریح کرد: یکی از تغییرات دیگر ایجاد شده توجه به حمایت دو سویه است یعنی هم به دنبال حمایت مالی هستیم و هم از آن مهم‌تر به دنبال ایجاد شبکه بین تولیدکننده، پخش، نمایندگان فروش و پشتیبانان هستیم که با وصل شدن این اجزا، زنجیره‌‌های کسب و کار شکل می‌‌گیرد.

مدیر صندوق مهر امام رضا (ع) استان تهران در مورد تفاهم‌نامه امروز گفت: با توجه به اهمیت وعده غذایی صبحگاهی و میان‌وعده‌ها در تغذیه انسان و خصوصاً دانش‌آموزان حمایت از شرکت تعاونی تولید غذای سالم را در برنامه قرار داده‌ایم.

وی افزود: با این اقدام، زمینه برای اصلاح چرخه مصرف غذا بین نوجوانان و سایر اقشار جامعه فراهم و این تسهیلات برای توسعه شبکه فروش غذا به کار گرفته می‌شود.

شفیعی، ارزش این قرارداد را 16 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: حدود 100 نمایندگی سیار فروش با کمک این تسهیلات در اماکن مختلف مانند مدارس و ادارات مستقر می‌شوند و مواد غذایی مربوط به صبحانه و میان‌وعده را به فروش می‌رسانند.

وی اضافه کرد: ‌با انعقاد این تفاهم‌نامه علاوه براینکه گام مهمی در اصلاح سبد مصرف نسل جدید برمی‌داریم، یک بنگاه متوسط تبدیل به یک برند قوی شده و اشتغال بیشتری از این طریق ایجاد می‌شود.

شفیعی در پاسخ به سوالی درباره تعداد برندهای متقاضی حمایت در سایت صندوق گفت: از ابتدای فراخوان تا کنون 50 برند ثبت نام کرده‌اند و از تولید کنندگان و برندهایی که نیاز به توسعه برند و شبکه فروش دارند، دعوت می‌کنیم، در صورت تمایل در سایت صندوق مهر امام رضا(ع) ثبت نام کنند.

بنابر گزارش، در ادامه این مراسم سید فرزین فیروزآبادی اظهار داشت: بازار هدف ما در قدم اول مدارس هستند و مذاکراتی هم با سایر سازمان‌ها و شهرداری برای قراردادن کیوسک‌های سیار غذا در اماکن مختلف انجام داده‌ایم.

مدیرعامل تعاونی غذای سالم افزود: این تفاهم‌نامه برای 120 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می‌کند که این افراد از سوی ما برای دریافت تسهیلات به صندوق معرفی می‌شوند و پس از آن کیوسک عرضه مواد غذایی را تهیه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پس از اجرای این تفاهم‌نامه مواد غذایی به دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی با توجه به سن و نیاز بدن‌ و به صورت متنوع در مدارس عرضه خواهد شد، اضافه کرد:‌ همچنین کارت هوشمندی به دانش‌آموزان داده می‌شود که از این طریق نظام کنترل و پایش تغذیه برای افراد ایجاد شود و این طرح از یک ماه آینده در سطح 100 تا 150 مدرسه و مکان مختلف استان تهران به اجرا درخواهد آمد.

فیروزآبادی گفت: تسهیلات صندوق مهر برای ایجاد این شبکه از 10 تا 20 میلیون تومان به متقاضیان داده می‌شود و به صورت 60 ماهه و با کارمزد 4 درصد خواهد بود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بخشی از تولیدات ما توسط زنان سرپرست خانوار در کارگاه‌های خانگی انجام می‌شود که قصد داریم این کار را گسترش دهیم و بعد از این تفاهم‌نامه حدود 80 نفر در این بخش به صورت اشتغال خانگی فعال می‌شوند.

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون از استان‌های خراسان رضوی و اصفهان درخواست نمایندگی داریم تا بتوانیم این طرح را در آن استان‌ها هم اجرایی کنیم.


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: