کد خبر: ۲۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
توليد سالانه هفت هزار و 200 تن گوشت در شهرستان خاش، اين شهرستان را به قطب توليد گوشت در سيستان و بلوچستان تبديل کرده است.
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛مدير جهاد کشاورزي شهرستان خاش با اشاره به فعاليت 140 واحد پرواربندي دام در اين شهرستان، افزود: شهرستان خاش  به لحاظ برخورداري از شرايط مساعد آب و هوايي ،علوفه ارزان و آمار پايين آفات و بيماريها ، قطب مهم توليدات دامي و تامين کننده عمده گوشت در سيستان و بلوچستان  و کشور است.
 
امان الله طوقي با اشاره به اينکه 50  درصد گوشت مورد نياز استان از  اين شهرستان تامين مي شود، افزود: با توجه به اينکه شهرستان خاش ظرفيت تامين 15 هزار تن گوشت قرمز مورد نياز در کشور را دارد، دولت با حمايت هاي خود مي تواند  به فعال شدن حداقل 100 واحد پروار بندي جديد  ، ايجاد اشتغال براي بيش از 600 خانوار و تامين نيازهاي گوشتي کشور کمک کند.
 
طوقي  گفت : شهرستان خاش با دارا بودن 34 واحد مرغداري و توليد سالانه سه هزار و 500 تن گوشت مرغ يکي از مهمترين مناطق عرضه گوشت سفيد در استان به شمار مي رود و بر اساس برنامه ريزيها، قرار است ، امسال اين مرغداريها به بيش از 40 واحد برسد و هم اکنون ساخت 6 واحد مورد نياز آغاز شده است .
 
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: