کد خبر: ۲۷۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
آخوندی:
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی درباره زمینه های همکاری دو جانبه ایران و ایتالیا گفت: پیشنهادهایی به طرف ایتالیایی ارائه شده است که از آن جمله می توان به ارتقای ظرفیت و برقی کردن راه آهن تهران - تبریز اشاره کرد.
 آخوندی امروز( سه شنبه) در حاشیه دومین همایش تجاری ایران و ایتالیا در تهران در جمع خبرنگاران افزود: پروژه های مشخصی را در چهار زمینه ریلی، جاده ای، هوایی و دریایی به طرف ایتالیایی پیشنهاد کرده ایم و مذاکراتی در این ارتباط انجام دادیم.
وزیر راه و شهرسازی یکی دیگر از پیشنهادها به طرف ایتالیایی را ارتقای سطح سرویس دهی مرز بازرگان تا بندر امام (ره) و همچنین بازسازی ناوگان ریلی، جاده ای، دریایی و هوایی اعلام کرد.
آخوندی در پاسخ به سوالی در مورد حجم این تفاهمنامه ها گفت: حجم تفاهمنامه ها به بررسی طرف ایتالیایی و ورود شرکت های ایتالیایی به پروژه ها بستگی دارد. باید مشخص شود طرف ایتالیایی علاقمند به حضور در کدام پروژه ها است و پس از آن می توانیم رقم قطعی را اعلام کنیم.
وی اضافه کرد: شرکت های ایتالیایی در ایران از گذشته در زمینه زیرساخت ها حضور داشته اند و از جهت دعاوی حقوقی کمترین مشکلات را با ایتالیایی ها داشته ایم.
وی با تاکید بر اینکه ایران و ایتالیا می توانند همکاری های درازمدت داشته باشند، گفت: ایران به دنبال رسیدن به قراردادهای مشارکت بلندمدت با ایتالیا است.
«گرادیانو دلریو» وزیر حمل و نقل و زیرساخت ایتالیا نیز در جمع خبرنگاران در مورد علاقمندی های ایتالیا برای همکاری با ایران، ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر روند همکاری ها از عرصه امضای تفاهمنامه به عقد قراردادهای همکاری برسد.
وی همکاری در زمینه تسهیل مبادلات هوایی میان ایران و ایتالیا را از دیگر علاقه مندی های ایتالیا برای همکاری با ایران عنوان کرد.
هیات 310 نفره ایتالیایی از 197 شرکت روز گذشته (دوشنبه ) وارد تهران شد و سفر این هیات دو هفته بعد از سفر هیات ایرانی به ایتالیا، صورت می گیرد. 
دستاورد سفر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری و هیات بلندپایه همراه به ایتالیا امضای 18.4 میلیارد دلار قرارداد در حوزه های مختلف بود.
پیش بینی شده است در سفر هیات ایتالیایی به ایران در مورد قراردادهایی جدید که مهمترین آنها مربوط به نفت و انرژی است، مذاکره شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: