کد خبر: ۲۸۴۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ازابتدای امسال12 تن میوه قاچاق به ارزش600 میلیون ریال دراین استان کشف شده است.
علی باخرد پنجشنبه درنشستی با خبرنگاران؛ این میوه ها را شامل نارنگی، پرتقال و لیموترش عنوان و اظهار کرد: در دو سه ماه اخیر میزان آلودگی میوه های فصل به قاچاق در کشور و استان افزایش یافت که به عنوان میوه خارجی در بازار فروخته می شد و حال آنکه تنها میوه های گرمسیری ازجمله انبه، آناناس و موز مجوز رسمی واردات به کشور دارند. 
وی افزود: از آنجا که 15قلم کالا از جمله پوشاک، موبایل، ماهواره، مواد غذایی، لوازم آرایشی، دارو، لوازم صوتی و تصویری، البسه مستعمل، اسباب بازی، سوخت، میوه و نوشت افزار بیشترین حجم کالای قاچاق به استان را دارند، اولویت بندی برای مبارزه با قاچاق این کالاها در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی انجام شده است. 
وی افزود : درچند ماه اخیر برنامه های مبارزه با قاچاق سه قلم کالا شامل میوه، پوشاک و مواد غذایی به صورت ویژه در اولویت قرار گرفت و در این راستا با برنامه های اجرا شده، سطح فروش قاچاق میوه درمیادین میوه و تره بار و عمده فروشی ها به حداقل رسید. 
وی اظهار کرد: در نتیجه این برنامه ها، اکنون قاچاق میوه در استان در ورود و نحوه عرضه تغییر شکل داده و به صورت خرد در قالب بسته های ایرانی یا به صورت های دیگر در خرده فروشی ها عرضه می شود. 
باخرد اضافه کرد: برای ایام پایانی سال و عید نوروز نیز یک تیم ویژه نظارتی، مسئول رسیدگی به بخش قاچاق میوه است و بازرسی های گسترده ای در سطح میادین میوه و تر بار و خرده فروشی های استان خواهند داشت. 
34هزار واحد تولیدی- توزیعی و 186هزار و 907 واحد صنفی در استان خراسان رضوی فعالیت دارند. 
نام:
ایمیل:
* نظر: