کد خبر: ۲۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
مدیر عامل شرکت تعاونی تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری قره برون جویبار در استان مازندران گفت: امسال 700 کیلوگرم خاویار و 40 تن گوشت ماهیان خاویاری در این مرکز تولید شد .
اسحاق اسلامی شامگاه دوشنبه در حاشیه بازدید معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از این مرکز  افزود : در آمد حاصل از فروش این تولید 50 میلیارد ریال بود.
وی اظهار کرد: مرکز تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری قره برون جویبار ، بزرگترین مرکز پرورش این نوع ماهیان در کشور به شمار می رود
و با استفاده از دانش فنی مناسب و انتقال آب دریای خزر به 96 استخر این شرکت ، امکان تولید این نوع ماهیان به شیوه طبیعی را فراهم کرده است.
به گفته اسلامی، شرکت قره برون با برنامه گسترش فعالیت، تولید50 تن خاویار تا پنج سال آینده را در دستور کار دارد و سال گذشته 700 کیلوگرم خاویار تولیدی این شرکت به کشور امارات صادر شد.
مدیر عامل شرکت تعاونی تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری قره برون با اشاره به اینکه 41 مرکز تولید ماهیان خاویاری در کشور وجود دارد ، ادامه داد : هر یک از این مراکز هفت تا 14 تن گوشت خاویار تولید می کنند.
وی خاویار تولیدی دریای خزر را مرغوبترین خاویار جهان برشمرد و ادامه داد: به گفته کارشناسان وجود آثار و بقایای آتشفشانی کوه ها بر مرغوبیت خاویار این منطقه تاثیر گذاشته است .
مدیر عامل شرکت قره برون جویبار ادامه داد: در حالی که دریای خزر کانون پرورش پنج گونه ماهیان خاویاری بود در طی سال های اخیر ذخایر ماهیان خاویاری در این دریا کاهش یافته و به مرز بحران رسیده است .
وی از ایجاد و راه اندازی دومین پایانه جهانی صادرات خاویار توسط این شرکت خبر داد و گفت : هم اکنون تمام خاویار تولیدی کشورها در تنها پایانه خاویار جهان واقع در آمریکا قیمت گذاری و پس از آن عرضه می شود .
اسلامی ادامه داد : شرکت قره برون با توجه به ظرفیت و فضاهای موجود برای اخذ مجوزهای لازم دراین زمینه اقدام کرده است و با راه اندازی پایانه ، ایران به عنوان یکی دیگر از متولیان نرخ گذاری و عرضه خاویار جهان می شود.
معاون وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی در بازدید روز گذشته ازشرکت پرورش و تکثیر ماهیان خاویاری قره برون جویبار از این شرکت به عنوان مجموعه ای موفق نام برد که با استفاده از دانش و توانمندی اعضای خانواده علاوه بر تولیدخاویار و گوشت ماهی ، زمینه اشتغال 200 نفر را فراهم آورده است .
حمید کلانتری قول مساعد برای کمک و حمایت از این شرکت به منظور اخذ مجوزهای گسترش فعالیت را داد .
شرکت پرورش و تکثیر ماهیان خاویاری قره برون مرداد ماه امسال با حضور معاون رئیس جمهوری به بهره برداری رسید که برای راه اندازی این مرکز یکهزار و 360 میلیارد ریال آورده شخصی و تسهیلات صندوق توسعه ملی هزینه شد .
نام:
ایمیل:
* نظر: