کد خبر: ۳۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
رئیس كل سازمان خصوصی سازی گفت: بر اساس قانون بودجه قرار بود در سال گذشته 181 هزار میلیارد ریال از محل واگذاری ها به خزانه واریز شود كه 113 هزار میلیارد ریال آن معادل 70 درصد اهداف محقق شد.
به گزارش روز چهارشنبه سازمان خصوصی سازی، پوری حسینی درباره عملكرد سازمان خصوصی سازی در سال 94 افزود: همچنین نام تعداد 120 شركت در فهرست واگذاری های سال گذشته این سازمان قرار داشت كه حدود 30 شركت آنها واگذار شد؛ یعنی 25 درصد اهداف محقق شده است.
رئیس كل سازمان خصوصی سازی با ابراز امیدواری از اینكه در سال 95 در دوران پساتحریم شاهد شرایط بهتری برای واگذاری ها در كشور باشیم، تاكید كرد: همه شركت هایی كه در فهرست سازمان خصوصی سازی برای عرضه قرار دارند برای این سازمان ارزش یكسانی دارند و از نظر اندازه، انرژی یكسانی از این سازمان مصرف می كنند.
وی در خصوص هدفگذاری این سازمان برای سال 95 گفت: برای اعلام فهرست واگذاری ها، سازمان خصوصی سازی امسال باید منتظر تشكیل هیات واگذاری باشیم تا با تایید اعضای این هیات، اسامی شركت های قابل عرضه مشخص شود؛ با این وجود هر شركتی كه تاكنون در فهرست واگذاری های این سازمان بوده اما به فروش نرسیده است، به هیات واگذاری برای عرضه در سال جدید پیشنهاد خواهد شد.
رئیس كل سازمان خصوصی سازی با بیان اینكه سال 95 به دلیل آزادسازی سهام عدالت، سال سرنوشت سازی برای این سازمان است اذعان داشت: امسال باید سود سهام شركتهای سرمایه پذیر را پس از برگزاری مجامع در تیر و شهریور ماه بگیریم و پس از بررسی میزان اقساط پرداخت شده سهام عدالت، سازوكار خرید و فروش این سهام توسط مشمولان را فراهم كنیم؛ از این نظر سال پركاری برای سازمان خصوصی سازی پیش بینی می شود.
وی افزود: یكی از دغدغه های این سازمان اثرات تورمی آزادسازی سهام عدالت بود كه برای حل این مشكل كارشناسی زیادی انجام شد؛ بر این اساس در لایحه آزادسازی سهام عدالت تدابیری برای حل این مشكل اندیشیده شده است و به مشمولان نیز توصیه می كنیم در صورت آزادسازی سهام عدالت، اقدام به فروش سهام خود نكنند تا از سود این سهام بهره مند شوند.
پوری حسینی با بیان اینكه ارزش ریالی شركت های باقیمانده در فهرست واگذاری های سازمان خصوصی سازی به دلیل غیربورسی بودن به صورت دقیق مشخص نیست گفت: بیان عدد دقیق ارزش واگذاری های باقیمانده این سازمان نیاز به كار كارشناسی و ارزشگذاری سهام دارد؛ با این وجود با احتساب سهام عدالت و رد دیون، تاكنون حدود یك تریلیون و 450 هزار میلیارد ریال سهم دولتی واگذار شده است و حدود یك تریلیون ریال سهم دولتی نیز برای عرضه و فروش باقیمانده كه واگذاری این میزان سهام نیاز به عزم و اراده جدی و همچنین فراهم آمدن بسترهای لازم دارد.
وی ادامه داد: یكی از مشكلات پیش روی سازمان خصوصی سازی برای پایان واگذاری ها امسال، موضوع آزادسازی قیمت آب و برق است تا بتوانیم برخی از شركت های این حوزه را واگذاری كنیم و تا زمانی كه این موانع برداشته نشود اجرای سیاست خصوصی سازی در كشور ادامه خواهد داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار