کد خبر: ۳۰۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد كسب و كار، اشتغال، تولید محتوا،‌ خدمات نرم‌افزار (اپلیكیشن) را اولویت‌های این وزارتخانه در سال 1395برشمرد و از رونمایی پروژه ملی دولت الكترونیك و شبكه ملی اطلاعات در راستای اقتصاد مقاومتی درآینده نزدیك خبر داد.
واعظی روز سه‌شنبه در همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات(ICT ) و اقتصاد مقاومتی كه هم اكنون در سالن شهید قندی این وزارتخانه در حال برگزاری است، افزود: تحقق دولت الكترونیك بستر مناسبی برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیانی ‌شدن اقتصاد كشور است.
وی به ارتباط 17 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها با بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات كشور اشاره كرد و گفت: وظیفه داریم بستری با كمك اپراتورها و بخش خصوصی ایجاد كنیم تا زمینه اشتغال این فارغ التحصیلان در شركت‌های تازه تاسیس مرتبط با این بخش فراهم شود.
واعظی خواستار صدور پروانه‌های جدید توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با هدف ایجاد اشتغال بیشتر در این بخش شد و گفت: باید روش‌های توسعه و كسب و كارهای نو تدوین شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تدوین 70 هزار نرم‌افزار (اپلیكیشن) در دو سال اخیر اشاره كرد و گفت: تدوین این میزان نرم‌افزار بیانگر ظرفیت اشتغالزایی است كه باید برای اشتغال‌آفرینی‌های جدید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: زمینه كار در كشور بسیار وسیع است كه باید از آن برای ایجاد اشتغال بیشتر استفاده كرد.
واعظی بر برون‌سپاری كارها در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شركت‌های زیرمجموعه تاكید كرد و گفت: باید با هماهنگی بیشتر برای توسعه این بخش اقدام شود.
مقام ارشد حوزه ارتباطات كشور با تاكید بر این كه دنبال توسعه جدی ICT در كشور هستیم، گفت: امسال باید هر آنچه تاكنون برای توسعه این بخش انجام شده به دو برابر افزایش پیدا كند.
وی اولویت سال گذشته را توسعه زیرساخت‌ها عنوان كرد كه اكنون ریل‌گذاری لازم برای آن انجام شده و گفت: كمبود بودجه به هیچ وجه نباید منجر به توقف برنامه‌های مصوب شود.
واعظی با بیان این كه تحقق اقتصاد مقاومتی تنها منحصر به تهران نیست، گفت: همه مدیران استانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظفند برنامه‌های خود را منطبق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پیش ببرند.
وی افزود: باید هدف همه كارهای انجام شده و در دست اقدام بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات رضایت مردم باشد و اپراتورها و همه مدیران پاسخگوی مطالبات مردمی باشند.
وی نقش بخش ICT در كشور را تنها منحصر به ارائه تلفن و اینترنت ندانست و تاكید كرد: اكنون ICT نقشی اساسی در توسعه كشور دارد كه همه اركان نظام به این امر معترف هستند.
واعظی تحقق اقتصاد مقاومتی را سیاست اصلی دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان كرد و گفت: دنبال شعاری برخورد كردن با اقتصاد مقاومتی نیستیم و این را قبول نداریم بلكه مصمم هستیم با ارائه برنامه‌های عملیاتی اقتصاد مقاومتی را محقق كنیم.
دولت الكترونیك یا دولت دیجیتالی، به استفاده دولت از فناوری اطلاعات برای جابجایی اطلاعات بین مردم، سازمان ها، بازار و دیگر اركان دولتی گفته می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار