کد خبر: ۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
یک عضو کمیسیون امنیت ملی:
یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر چه به نظر می‌رسد دست به دست شدن قدرت در کنگره آمریکا در تاکتیک‌های جمهوری اسلامی ایران در برنامه‌های پیش رو اثرگذار باشد اما بعید به نظر می‌رسد که این مساله در راهبردهای نظام تاثیر گذاشته یا آنها را تغییر دهد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛عباسعلی منصوری آرانی در واکنش به انتخابات اخیر در آمریکا و نقش این تحولات سیاسی در آینده مذاکرات هسته‌ای ایران اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در راهبردی خود سعی کرده است فارغ از احزاب پیروز در کنگره شامل مجلس نمایندگان و سنا برنامه‌های راهبردی خود را دنبال کرده و آنها را تعقیب کند و این بار نیز مساله با دفعات گذشته تفاوتی ندارد.
 
وی افزود : اگر چه به نظر می‌رسد دست به دست شدن قدرت در کنگره آمریکا در تاکتیک‌های جمهوری اسلامی ایران در برنامه‌های پیش رو اثر گذار باشد اما بعید به نظر می رسد که این مساله در راهبردهای نظام تاثیر گذاشته یا آنها را تغییر دهد.
 
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران همواره تلاش کرده است تا بر اساس تعهدات و متناسب با چارچوب‌ها و خطوط قرمز تعریف شده نظام در مذاکرات حرکت کند و تاکنون نیز در روابط دیپلماسی خود جدی و پایبند ظاهر شده است بنابراین فارغ از این که کدام حزب در آمریکا قدرت را به دست گیرد کشور ما به دنبال تحقق یک هدف و آن هم تعقیب راهبردهای تعریف شده نظام و ملت است.
 
نماینده مردم آران، بیدگل، قمصر و کاشان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : اگر چه ممکن است دولت آمریکا تحت فشار کنگره قرار گیرد اما برای تیم دیپلماسی ایرانی تغییرات قدرت در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا چندان اهمیتی ندارد و در اصل مذاکرات نیز بی تاثیر است.
 
منصوری تصریح کرد : در طول مذاکرات هسته‌ای طرح‌های مختلفی از سوی دو کشور ایران و آمریکا مطرح شده است اما ایران همواره در پذیرش طرح‌های پیشنهادی اصول و چارچوب‌های تعیین شده کشور و نظام را در نظرگرفته و با در نظرگرفتن میزان تطابق این پیشنهادات با خط قرمزها آنها را پذیرفته یا رد کرده‌ است و در مورد طرح پیشنهادی اخیر آمریکا نیز باید دید این طرح چه میزان عملی است و یا تا چه حد باید تغییر کند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: امنیت ، ملی ، مجلس ، مذاکرات ، هسته ای
نام:
ایمیل:
* نظر: