کد خبر: ۳۱۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
معاون وزير راه و شهرسازي بر همكاري دستگاه‌هاي خدمات ‌رسان ( آب، برق و گاز) به عنوان مهمترين راه براي اتمام هر چه سريعتر واحدهاي مسكن مهر در شهرهاي جديد تاكيد كرد.
به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، محسن نريمان با بيان اينكه پس از تكميل اين پروژه، طرح مسكن اجتماعي را در راستاي تأمين مسكن براي اقشار كم‌درآمد در شهرهاي جديد آغاز خواهيم كرد، افزود: مسكن مهر مهم‌ترين اقدام باقي ‌مانده از دولت قبل است كه ما در شهرهاي جديد موظف به تكميل آن هستيم.
وي يادآورشد: از آنجا كه برخورداري يك شهروند از تمامي امكانات ورزشي، فرهنگي، آموزشي، تجاري، رفاهي، راه مناسب، فضاي سبز و امنيت پس از سكونت در يك منطقه از محورهاي اصلي اجرا و رعايت حقوق شهروندي محسوب مي‌شود بر آن شديم تا به جاي تمركز صرف بر افتتاح واحدهاي مسكوني در سايت مسكن مهر، ايجاد محله را در اولويت قرار دهيم و يك محله را افتتاح كرده و به متقاضيان واگذار كنيم.
مديرعامل شركت عمران شهرهاي جديد افزود: از اين جهت سياست محله‌ محوري را در برنامه افتتاحي خود قرار داده و اين اقدام را از محله «سلام» شهر جديد پرند و محله «ايرانشهر» شهر جديد پرديس آغاز كرديم.
نريمان با تأكيد بر اينكه درحال حاضر وزارت راه و شهرسازي مجبور به انجام وظايف ساير دستگاه‌هاي خدمات‌رسان نيز شده است گفت: با توجه به متن صريح قانون مسئوليت ساخت واحدهاي آموزشي، درماني، انشعابات آب، برق، گاز و فاضلاب به عهده دستگاه‌هاي خدمات‌رسان است كه در حال حاضر با مجوزهايي كه از مجمع عمومي و وزير راه و شهرسازي اخذ شده است، مشغول ساخت و تامين آنها هستيم كه نه تنها مشكلاتي را در بخش مالي ايجاد كرده بلكه زمان افتتاح‌ پروژه‌ها را نيز به تأخير انداخته است.
وي با بيان اينكه بدون شك كمك بيشتر ساير دستگاه‌هاي متولي به ما مهمترين راه براي پيشبرد هرچه سريعتر اقدامات در تكميل سايت مسكن مهر به شمار مي‌رود، گفت: اگر واقعا امكان تزريق اعتبار مستقيم در اين بخش وجود ندارد، درخواست داريم تا موارد و ضوابط قانوني كه به تسهيل فعاليت‌ها مي‌انجامد تصويب و ما را در رفع نيازهاي به حق مردم ياري كند.
معاون وزير راه و شهرسازي در اين بخش به تأخير ايجادشده در زمان افتتاح واحدهاي مسكن مهر شهر جديد پرديس اشاره‌ كرد و گفت: اين واحدها نيز هم‌اكنون آماده است ولي به دليل بروز برخي مشكلات كوچك به تعويق افتاده كه اميد است هرچه زودتر با رفع اين موانع محله ايرانشهر در اين شهر جديد نيز به متقاضيان تحويل داده شود.
مديرعامل شركت عمران شهرهاي جديد درخصوص پروژه مسكن براي اقشار كم‌درآمد پس از اتمام طرح مسكن مهر در اين مناطق بيان كرد: درحال حاضر تفاهم‌نامه‌هايي با بنياد مسكن انقلاب اسلامي و سازمان بهزيستي امضا شده و به دنبال پيشبرد آن براي كمك به تأمين مسكن اقشار ضعيف در جامعه هستيم.
نريمان ضمن اشاره به طرح مسكن اجتماعي افزود: مسكن اجتماعي هم‌اكنون يكي از برنامه‌هاي دولت به شمار مي‌رود كه قرار است به صورت مشخصي پس از اتمام طرح مسكن مهر اجرا شود.
وي گفت: در اين طرح بناست كه ديگر دولت محور اقدامات نبوده و مردم بيشتر مسئوليت‌ها را به عهده بگيرند، ضمن آنكه درحال حاضر شيوه‌نامه‌هاي اين طرح در حال تنظيم است و سازمان‌هاي ديگري ازجمله شهرداري، سازمان بهزيستي، هلال‌ احمر و بنياد مسكن نيز مشاركت دارند.
وي همچنين خاطرنشان كرد: مخاطبان و متقاضيان اين طرح از سوي نهادهاي ذكر شده معرفي شده و براي ادامه روند اقدامات براساس شيوه‌نامه در ليست قرار خواهند گرفت.
معاون وزير راه و شهرسازي باتأكيد بر اينكه سعي مي‌كنيم از تجربه‌هاي قبلي حاصل از اقدامات و مشكلات مسكن مهر در اجراي هر چه بهتر اين طرح بهره بگيريم اضافه كرد: ساخت طرح‌هاي زيربنايي و روبنايي پيش از ساخت و توزيع اين واحدها در كل شهر از جمله اولويت‌هاي ما در اجراي مسكن اجتماعي خواهد بود.
پروژه مسكن مهر در دولت هاي نهم و دهم كليد خورد و مقرر شد دو ميليون و 300 هزار واحد مسكن مهر در سطح كشور براي متقاضيان ساخته شود. هم اكنون بيش از يك ميليون و 900 هزار دستگاه از واحدهاي مسكن مهر به متقاضيان تحويل شده و بسياري از واحدهاي ياد شده براي واگذاري به متقاضيان نيازمند تامين آب، برق، گاز و تلفن و ساير خدمات زير و رو بنايي است.
نام:
ایمیل:
* نظر: