کد خبر: ۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
معاون تعاون روستایی مازندران گفت: تاکنون 13 هزار و 579 تن انواع برنج محلی و پر محصول به صورت توافقی از کشاورزان خریداری شده است و این روند تا اتمام روند برداشت از شالیزارها ادامه دارد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛داریوش آقاپور ارزش برنج خریداری شده از کشاورزان را 731 میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: 577 میلیارد ریال از مطالبات شالیکاران در سه مرحله از طریق بانک های کشاورزی و تجارت پرداخت شده است.
 
معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی مازندران ادامه داد: 153 میلیارد ریال باقیمانده از مطالبات کشاورزان در آینده نزدیک به آنان پرداخت خواهد شد.
 
وی خاطر نشان کرد: برداشت شالی برنج در شیوه های کشت مجدد و رتون (استفاده مجدد از پنجه های نشاء اصلی) در ماندران ادامه دارد و مراکز خرید نیز برای خریداری محصول کشاورزان همچنان فعال هستند.
 
آقاپور با بیان این که 13 شرکت تعاونی در مازندران مسوولیت خرید توافقی انواع برنج را برعهده دارند و خرید همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: قیمت توافقی بر پایه زیر 10 درصد شکستگی است.
 
وی ادامه داد: برنج طارم هاشمی به ازای هر کیلو گرم 61 هزار ریال قیمت گذاری شده است.
 
وی قیمت خرید توافقی برنج «طارم محلی» را 59 هزار ریال و رقم «علی کاظمی» را به ترتیب 52 هزار و 500 ریال اعلام کرد و گفت: برنج های ارقام پر محصول خزر و فجر 35 هزار و 500، شیرودی و کشوری 34 هزار ریال، گلسار و بازرگانی 29 هزار ریال و ندا و نعمت نیز 28 هزار و 500 ریال قیمت گذاری شده است.
 
معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی مازندران از کشاورزان خواست محصول خود را در صورتی که بازار کمتر از قیمت اعلام شده خریداری می کنند، به طور مستقیم به شرکت های تعاونی شهرستان های محل سکونت خود تحویل دهند.
 
استان مازندران 220 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که با تولید حدود یک میلیون تن، بیش از 40 درصد برنج کشور را تامین می کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: برنج ، مارندران ، خرید
نام:
ایمیل:
* نظر: