کد خبر: ۳۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹
مديرعامل کنسرسيوم صيد صنعتي گفت: از فردا بيستم آبان ماه، صيد صنعتي زمستانه در آب هاي عمان آغاز مي شود.
به گزارش تجارت آنلاین  به نقل از اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا)؛امان الله حيات داودي افزود : بر اساس تعيين سازمان شيلات ايران، کشتي هاي صيد صنعتي در چهار منطقه صيد در درياي عمان از فردا به صيد زمستانه مي پردازد.
 
وي اعلام کرد: هشت فروند شناور صيد صنعتي امسال براي انجام صيد به آبهاي دور مي رود.
 
مديرعامل کنسرسيوم صيد صنعتي خاطرنشان کرد: در صيد زمستانه امسال مقدار قابل توجهي ماهي ريبون به همراه ميکتوفيده که صيد هدف است ، با کشتي ها صيد خواهد شد.
 
اين مقام مسئول در کنسرسيوم صيد صنعتي اظهار داشت: مجوز صيد صنعتي زمستانه مدت سه سال است که در سازمان شيلات ايران صادر مي شود و امسال چهارمين سالي است که اين صيد در آبهاي دور ادامه خواهد داشت.
 
وي خاطرنشان کرد: از زماني که مجوز صيد زمستانه از سوي شيلات صادر شده است تا حدودي خسارت هاي وارده به صيد صنعتي ناشي از کاهش صيد به دليل محدوديت مکاني در شش ماهه نخست سال جبران شده است.
 
مدير عامل کنسرسيوم صيد صنعتي تصريح کرد: از آنجا که تابستان امسال ميزان صيد قابل توجهي با  کشتي هاي صيد صنعتي صورت گرفت، اين شناورها تا آخرين روز به صيد خود در آبهاي عمان ادامه داد.
 
وي افزود : صيد زمستانه تا اواسط فروردين ماه سال آينده در آبهاي درياي عمان ادامه خواهد داشت.
 
وي با اشاره به اينکه صيد زمستانه تنها مجوز صيد ماهي ميکتوفيده را دارد، گفت: البته در کنار صيد اين گونه ماهيان در صيد صنعتي زمستانه ،ماهي هاي شبه شوريده و ريبون نيز در تورها به دام مي افتد که تا براي صادارت ارزشمند هستند.
 
وي با اشاره به اينکه ماهي ميکتوفيده پس از عمل آوري در کارخانه هاي پودر ماهي مصارف زيادي در کشور دارد ، اظهار داشت: پيش از اين، اين گونه ماهي با قيمت بسيار بالايي وارد مي شد،اما هم اکنون با صيد صنعتي اين گونه ماهي، توانسته ايم نياز بازار داخلي را در حد زيادي تامين کنيم.
حيات داوودي خاطرنشان کرد: امسال صيد زمستانه با يک ماه تاخير آغاز شده است.
 
مديرعامل کنسرسيوم صيد صنعتي خود يادآور شد: اميدواريم صيد صنعتي امسال در مقايسه با سال هاي گذشته از ميزان صيد قابل توجهي براي کشور همراه باشد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: صید ، زمستانه ، آغاز
نام:
ایمیل:
* نظر: