کد خبر: ۳۳۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
قائم مقام وزير صنعت در مورد اينکه پس از ادغام اتحاديه‌هاي همسان تعداد ۸۰۰۰ اتحاديه موجود در سراسر کشور به چند اتحاديه کاهش مي‌يابد، اظهار کرد: در حال حاضر نمي‌توانيم در اين خصوص رقمي‌تعيين کنيم چرا که بايد پس از کار کارشناسي در مورد ۸۰۰۰ اتحاديه موجود ببينيم کدام يک با يکديگر همپوشاني دارند.

قائم مقام وزير صنعت در مورد اينکه پس از ادغام اتحاديه‌هاي همسان تعداد ۸۰۰۰ اتحاديه موجود در سراسر کشور به چند اتحاديه کاهش مي‌يابد، اظهار کرد: در حال حاضر نمي‌توانيم در اين خصوص رقمي‌تعيين کنيم چرا که بايد پس از کار کارشناسي در مورد ۸۰۰۰ اتحاديه موجود ببينيم کدام يک با يکديگر همپوشاني دارند.مجتبي خسروتاج در گفت‌وگو با ايسنا ادامه داد: مقوله ادغام اتحاديه‌ها استان به استان متفاوت است، در برخي استان‌ها اتحاديه‌هايي که تداخل کاري با يکديگر دارند بيشتر و در برخي استان‌ها تعداد اين اتحاديه‌ها کمتر است.قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اينکه کميسيون‌هاي نظارت مطالعات کارشناسي را در اين زمينه آغاز کرده‌اند، بيان کرد: مصوبه ادغام حدود يک ماه است که ابلاغ شده و تاکنون حدود ۷۷ اتحاديه در کشور تجميع شده‌اند.

خسروتاج ادامه داد: طبق مصوبه هيئت عالي نظارت کميسيون‌هاي نظارت موظف هستند ظرف ۳ ماه کار را پيش ببرند و در اين زمينه ۲ ماه ديگر فرصت باقي است، هرچند در خصوص ادغام همچنان نظارت مختلفي مطرح است و برخي اتحاديه‌ها به دليل مسائل فني خودشان اعلام کرده‌اند که ادغام آن‌ها نيازمند مطالعات کارشناسي بيشتر است. ما نيز اعلام مي‌کنيم اگر ادغام نيازمند زمان و مطالعه بيشتر در مورد برخي اتحاديه‌ها باشد، آن را انجام خواهيم داد.وي درباره اينکه فکر مي‌کنيد چه ميزان اتحاديه پس از ادغام اتحاديه‌هاي همسان کاهش يابد، عنوان کرد: کاهش اتحاديه‌ها در مورد هر استان متفاوت است و اين اتفاق به مسائل مختلفي بستگي دارد و بعضا ممکن است به نصف کاهش يابد.

ادغام اتحاديه‌هاي صنفي مشابه و همگن به موجب تصميم اعضاي هيئت عالي نظارت بر سازمان‌هاي صنفي کشور اتخاذ شده و مسئله اساسي در مورد ادغام اتحاديه‌هاي همسان اين است که در اين راستا منافع برخي اتحاديه‌ها که هم اکنون امکان فعاليت دارند به خطر افتاده و آنها اين امتياز ويژه را از دست خواهند داد و به همين دليل در خصوص مصوبه ادغام همچنان مقاومت کرده و بر عدم اين اتفاق پافشاري مي‌کنند. هرچند که صحبت‌هاي مطرح شده توسط برخي اتحاديه‌ها نيز در مورد انجام مطالعات کارشناسي بيشتر درست بوده و به نظر مي‌رسد بايد تامل بيشتري در اين راستا انجام شود. در هر صورت يک ماه از آغاز ادغام و تجميع اتحاديه‌هاي همسان مي‌گذرد و دو ماه ديگر تا پايان اين تصميم بزرگ در مورد فعاليت و يا عدم فعاليت اتحاديه‌ها باقي مانده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: