کد خبر: ۳۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
استاندار کرمان مطرح کرد:
استاندار کرمان گفت: با اجرای طرح پلیس آب در استان کرمان می‌توانیم، 30 درصد صرفه‌جویی در مصرف آب داشته باشیم.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛ علیرضا رزم‌حسینی در نشست با معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: استان کرمان از نظر حجم و کیفیت آب در شرایط بحرانی قرار دارد و حجم وسیعی مهاجرت از روستا و تخلیه روستاها را شاهد هستیم.
 
وی بیان داشت: بهره‌بری در بخش کشاورزی با توجه به مصرف آبی که دارد، بسیار پایین است.
 
استاندار کرمان ادامه داد: از مدتی قبل که بحران آب در کرمان جدی‌تر شد و با توجه به اینکه بحث انتقال آب را دنبال می‌کنیم، علاوه بر آن بحث مدیریت بهینه مصرف آب در بخش کشاورزی را هم پیگیری می‌کنیم.
 
رزم‌حسینی عنوان کرد: از مجموع 6.2 میلیارد مترمکعب آب برداشت شده در استان کرمان 6 میلیارد مترمکعب در بخش کشاورزی هزینه می‌شود.
 
وی استان کرمان را منطقه‌ای معدنی و کشاورزی خواند و اضافه کرد: در بخش کشاورزی اشتغال قابل ملاحظه‌ای در استان کرمان داریم.
 
رزم‌حسینی اضافه کرد: شورای حفاظت آب را در استان کرمان با هدف بهره‌بری از آب بخش کشاورزی تشکیل داده‌ایم و طی برنامه پنج ساله با اجرای طرح پلیس آب در بخش کشاورزی 30 درصد صرفه‌جویی آب خواهیم داشت.
 
وی تصریح کرد: وزیر نیرو طرح پلیس آب کرمان را تایید کرده است و کلیات این طرح نیز در شورای آب مورد تایید قرار گرفته است.
 
استاندار کرمان با بیان اینکه کشاورزان ما برای اجرای طرح پلیس آب آمادگی دارند، خاطرنشان کرد: قیمت چاه‌های غیرمجاز در استان کرمان پایین آمده است، زیرا کشاورزان متوجه قاطعیت دولت در این زمینه شده‌اند.
 
رزم‌حسینی ادامه داد: ما در استان کرمان به‌دنبال تغییر الگوی کشت هستیم، زیرا مدیریت کشت، برداشت و فروش در بخش کشاورزی نداریم.
 
وی اظهار داشت: اگر ما متولی تغییر الگوی کشت در بخش کشاورزی بودیم با سایر استان‌ها صحبت کرده و میزان کشت را تنظیم می‌کردیم.
 
استاندار کرمان افزود: وزارت جهاد کشاورزی یا طرحی را برای تغییر الگوی کشت ارائه دهد و یا اینکه اختیارات را به استان واگذار کند تا طرحی را طراحی و ارائه کنیم.
 
رزم‌حسینی با اشاره به اینکه کرمان به اندازه فارس و خوزستان دارای کشاورزی است، اضافه کرد: اجرای طرح پلیس آب را از ملکان بزرگ آغاز کرده‌ایم و دشت به دشت صحبت می‌کنیم و مرحله به مرحله جلو می‌رویم.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر پلیس آب اجرا شود، انقلابی در بخش کشاورزی استان کرمان ایجاد می‌شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: صرفه جویی ، آب ، کرمان
نام:
ایمیل:
* نظر: