کد خبر: ۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
دبیر انجمن کانون صنفی گاوداران کشور:
آقابابایی گفت: تقریبا تمام مواد لبنی بجز شیر، پنیر و ماست افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند و ما شاهد رفتن این محصولات به سمت آزادسازی هستیم.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛علی آقابابایی دبیر انجمن کانون صنفی گاوداران کشور اظهار داشت: مسئولان اجرایی و ذی‌ربط نیز بر آزادسازی قیمت لبنیات اصرار دارند و اگر شرایط در ماه‌های آتی فراهم شود قیمت‌ها آزاد خواهد شد.  
 
وی در ادامه افزود: تمام موانع برای آزادسازی برداشته شده و آن‌ها منتظر فراهم بودن شرایط برای اجرایی کردن مصوبه آزادسازی قیمت‌ها هستند.  
 
آقابابایی با اشاره به اینکه یارانه به تولیدات شیرخام در افزایش سرانه مصرف نقشی نداشته، تصریح کرد: در طول این سال‌ها، یارانه فراوانی به تولید پرداخته شده اما سرانه مصرف پایین بوده است، پس اگر هم یارانه را بردارند، تفاوتی در مصرف سرانه مواد لبنی به وجود نخواهد آمد.  
 
آقابابایی در پایان یادآور شد: در حال حاضر 225 میلیارد تومان به حساب وزارت جهاد کشاورزی واریز شده تا به دامداران پرداخت گردد و 150 میلیارد تومان علی‌الحساب از 300 میلیارد تومان یارانه شیر مدارس نیز به حساب این وزارت‌خانه واریز شده تا مابقی آن نیز در این هفته پرداخت شود تا شیر در مدارس توزیع گردد.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: قیمت ، آزادسازی ، لبنیات
نام:
ایمیل:
* نظر: