کد خبر: ۳۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
وزیر جهاد:
وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان باید در تمام مراحل تولید و عرضه محصولات کشاورزی حضور داشته باشند تا دست واسطه ها از این عرصه کوتاه شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایرنا؛محمود حجتی افزود: ضروری است تا کشاورزان در تحقیقات، خدمات فنی و پشتیبانی، فراوری محصولات، نگهداری در سردخانه و بازاریابی نقش فعال و حضور پررنگی داشته باشند.
 
وی اظهار کرد: هم اکنون در برخی ممالک اروپای غربی کشاورزان متناسب با سهم خود در تولید در مدیریت این بخش نیز مشارکت دارند و دست واسطه ها را در تولیدات و عرضه کوتاه کرده اند که باید کشاورزان کشور نیز به این امر توجه ویژه ای داشته باشند.
 
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: کشاورزان در زنجیره تولید کشاورزی باید بتوانند با بکارگیری انواع تکنولوژی در خدمات قبل و بعد از تولید به ایفای نقش بپردازند و آسیب ها، خسارتها و نیز ضایعات را به حداقل کاهش دهند.
 
حجتی با بیان اینکه برخی محصولات بخش کشاورزی از قابلیت فسادپذیری سریعی برخور دارند گفت: ضروری است تا کشاورزان در مدیریت و حاکمیت این بخش حضور مستمر داشته باشند و سعی بر آن باشد که محصول آنان به سرعت در بازار عرضه شود.
 
وی با اشاره به خسارتهای 13 هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی استان آذربایجان غربی در سال جاری ادامه داد: دولت هرچه قدر منابع در اختیار داشته باشد باز نمی تواند کلیه خسارتهای وارده به این بخش را جبران کند.
 
حجتی گفت: ما می توانیم با بکارگیری تدابیری از جمله بهره گیری از تکنولوژیهای نوین و روز در تولید این خسارتها را کاهش دهیم و همکاری کشاورزان در این زمینه بسیار مهم و تعیین کننده است.
 
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: این استان با تولید پنج میلیون و 900 هزار تن محصولات باغی و زراعی سالانه 2.3 از محصولات کشاورزی کشور را تولید می کند.
 
اسماعیل کریم زاده اضافه کرد: از کل تولیدات این استان یک میلیون و 200 هزار تن آن باغی بوده که 116 هزار هکتار سطح کشت می شود.
 
وی ادامه داد: امسال با توجه به سرمازدگی اول بهار کاهش میزان تولید در بسیاری از محصولات داشتیم.
 
رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: میزان تولید سیب استان امسال 920 هزار تن می باشد که 70 درصد این تولیدات به سردخانه ها منتقل می شود.
 
وی گفت: هم اکنون 316 واحد سردخانه در استان با ظرفیت اسمی 719 هزار تن فعالیت می کنند.
 
سردخانه شش هزار تنی اتمسفر یک ارومیه با اعتبار هفت میلیارد ریال در طی چهار سال احداث شده است.
 
دو میلیارد ریال تسهیلات نیز از سوی جهاد کشاورزی برای احداث این سردخانه اعطا شده است.
 
در این سردخانه هفت نفر به طور مستقیم و 30 نفر به طور غیرمستقیم مشغول به کار می شوند.

برچسب ها: کشاورزی ، واسطه ها ، تولید
نام:
ایمیل:
* نظر: