کد خبر: ۳۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
حجتی خبر داد:
وزیرجهادکشاورزی از طرح جدید دولت برای استمهال بدهی کشاورزان خسارت دیده از حوادث و بلایای طبیعی خبر داد.
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از مهر؛محمود حجتی در جلسه مشترک شورای اداری آذربایجان غربی و کمیته استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: از 600 دشت کشور 296 دشت با مشکل کم آبی و خشکسالی مواجه هستند، ضمن اینکه با برنامه‌ریزی صورت گرفته، سعی می‌کنیم مشکلات این دشت‌ها را به حداقل برسانیم.
 
وی به خسارات ناشی ازخشکسالی و سرمازدگی محصولات باغی و اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: در سال‌جاری حوادث و بلایای طبیعی بیش از 15 هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد کرد که دولت در حد توان توانست بخشی از آن را جبران کند.
 
حجتی افزود: برای کمک به کشاورزان طرحی به دولت ارائه شده است که باتصویب آن، تسهیلات بانکی به کشاورزان خسارت دیده استمهال می‌شود.
 
وزیر جهادکشاورزی به مباحث اجتماعی و اقتصادی ناشی از اجرای طرح احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: در این طرح ملاحظات اجتماعی و اقتصادی هم مدنظر قرار گرفته است و دولت در این زمینه بر اهتمام مسئولان اصرار دارد.
 
وی اظهارداشت: برای اجرای شبکه های پیشرفته آبیاری اراضی و صنعتی و مکانیزه شدن کشاورزی در آذربایجان غربی طرح‌های اساسی اجرا خواهد شدکه در احیای دریاچه ارومیه هم بسیار موثر است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کشاورزان ، طرح ، خسارت
نام:
ایمیل:
* نظر: